Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Kommunstaben är en strategisk och operativ resurs för kommunstyrelsens mål och ambitioner. Kommunstaben har till uppgift att vara drivande, stödjande och rådgivande för kommunens förvaltningar och bolag.

Avdelningen Service & Support tillhör Kommunstaben och har i uppdrag att utveckla, leverera och samordna service så att förvaltningarna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Avdelningen skapar förutsättningar för en effektiv och kundorienterad organisation.

Kundcenter är en del av Service & Support och är kommunens centrala ingång för medborgarna.


ARBETSUPPGIFTER
Kundcenter söker nu en Kommunvägledare.

Som Kommunvägledare är din huvudsakliga arbetsuppgift att besvara inkommande telefonsamtal. Arbetet består även av att hantera e-post, chatt, e-tjänster och sociala medier. Även kundservice i reception ingår i uppdraget.

Som Kommunvägledare arbetar du även till viss del som stöd till kommunens förvaltningar i olika frågor samt deltar i arbetet med att utveckla arbetsprocesser och förbättra kvalitet på service.

Kundcenter arbetar teambaserat, vilket innebär att det finns ett delat resultatansvar i arbetsgruppen gällande såväl tillgänglighet som kvalitet. En viktig del i arbetet är att arbeta i en lärande process, vilket innebär att alla tar ansvarar för att utbyta kunskaper med varandra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från kundtjänstarbete och därmed vana att besvara telefonsamtal, hantera mail och administrera övriga kontaktvägar. Meriterande är vana att utveckla processer och verktyg inom kundtjänstarbete.

Du är en flexibel, serviceinriktad och kvalitetsmedveten person med god simultankapacitet.
Du trivs att arbeta i högt tempo, är stresstålig och trivs i samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska samt goda kunskaper i Windows och MS Officepaketet. Du har intresse för samt vana att söka information via olika digitala verktyg.

Gymnasieexamen är ett krav.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luleå kommun, Service & support
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024