OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du det är viktigt att ge god och personlig service till Hässleholms kommuns alla medborgare och besökare? Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen.
Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i Hässleholm, men ibland kan du också jobba i någon av våra tätorter.
I rollen som kommunvägledare blir du ansiktet utåt för kommunen och arbetar utifrån ett medborgarperspektiv. Du hjälper medborgarna med information och vägledning inom hela kommunens ansvarsområde. Du fångar in kundens behov, bedömer ärendet, besvarar frågor och handlägger ärendet inom kontaktcentrets uppdrag eller fördelar det till rätt person. Medborgarna kontaktar oss på olika sätt, genom fysiska besök, sociala medier, e-post och telefonsamtal. Du kommer också att bidra till att utveckla kommunens verksamheter genom att följa upp ärenden och att ge förslag till förbättringar av till exempel arbetsprocesser.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start snarast eller enligt överenskommelse och kommer bara att tillsättas om erforderliga beslut fattas.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet från arbete med kundservice, ex kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. För att kunna vägleda våra kunder behöver du ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.
Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning, där eftergymnasial utbildning inom till exempel kundservice är meriterande.
För att kunna hjälpa medborgarna på bästa sätt behöver du ha erfarenhet från att ha arbetat i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och erfarenhet av att söka information är också ett krav. Har du erfarenhet av arbete med sociala medier i till exempel kundtjänst är det meriterande. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser med fördel på om du har erfarenhet av webbpublicering och kan formulera budskap i nyhetsform. I mötet med människor med olika bakgrund underlättar det om du har andra språkkunskaper, till exempel arabiska. Körkort är krav, på grund av att visst arbete kan ske i kommunens olika tätorter.
Våra medborgare förväntar sig en personlig och god service, något som du är expert på. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en förmåga att strukturera och lösa de uppdrag och situationer du ställs inför. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap.
Vi välkomnar alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare.
Du följer värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Vi kommer att ha första intervjuer via Teams vecka 51.
Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, fiber, tillväxt, kommunikation, räddningstjänst och arbetsmarknad samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Kontaktcenter har uppdrag från förvaltningarna att ge medborgarna service och information via webb, sociala medier, e-tjänster, telefon och personligt möte – en väg in till Hässleholms kommun. Kontaktcenter finns i stadshuset och tillhör kommunikationsavdelningen.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!