Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Kommunvägledare till Hylte kommuns Kontaktcenter
Välkommen till oss i Hylte!
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.

Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad, kommunikativ, lösningsfokuserad och digital? Gillar du att vara med när det händer? Vi söker nu en kommunvägledare till Hylte kommuns Kontaktcenter.

Arbetsuppgifter
Kontaktcenter fungerar som en väg in för alla ärenden som hanteras i kommunen och kommunvägledarna ska kunna besvara en stor del av de frågor som dagligen kommer tillkommunen. Kontaktcenter består av fyra medarbetare som arbetar i ett team. Kontaktcenter tillhör kommunledningskontoret.

I arbetet som kommunvägledare gäller det att föra en god och konstruktiv dialog med
verksamheterna för att utveckla servicen till medborgarna. Det dagliga arbetet i Kontaktcenter innebär att du tar emot besökare och svarar i telefon samt hanterar inkomna frågor via bland annat e-post.
Under pågående telefonsamtal hanterar du dator där du till exempel skriver in uppgifter eller söker information. Ditt arbete består till största delen av att svara på medborgarnas frågor genom att söka, registrera och ge information. I ditt arbete ingår också att tillsammans med övriga kommunvägledare ständigt utveckla verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är en serviceinriktad, positiv och utåtriktad person, som har en lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång. Om du har erfarenhet av kundnära arbete är det positivt. Du är ansvarstagande och noggrann men också lösningsfokuserad. För uppdraget krävs stor flexibilitet, lyhördhet och mycket god samarbetsförmåga. Du ska tidigare ha arbetat administrativt och ha intresse för att arbeta med digitala system. Du är van att arbeta strukturerat, målfokuserat och är en god kommunikatör både i tal och i skrift. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid
Lön
Individuell lönesättning

Tillträde
Snarast eller efter överenskommelse

Sista ansökningsdag
2020-12-20
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar
Christer Grähs, Tf. Utveckling- och hållbarhetschef, 0733-71 80 44
Facklig företrädare, Mattias Andersson. Nås via kommunens kontaktcenter


Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hylte Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024