OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala kommun växer och utvecklas. Mod, engagemang, öppenhet och hållbarhet är värdeord som präglar vår vardag. Vi söker nu en kollega till Kundservice som tillhör Kommunikationsenheten. Tillsammans ökar vi möjligheten att arbeta med och stärka Svedala kommuns varumärke, tillgänglighet och service för kommuninvånare, medarbetare, näringsliv och besökare. Vi är just nu i uppstarten av vårt Kontaktcenter som ska ge en ännu bättre service och upplevelse för våra målgrupper. Vill du vara med på resan?
Uppdrag
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Ha dagliga kontakter via telefon, besök och digitala medier. Hos oss arbetar du med att informera och vägleda kommuninvånare, besökare och företagare. Vi utför även viss intern service åt våra verksamheter och medarbetare i Svedala kommun.
• Skapa och publicera kommunikativt innehåll för kommunens alla kanaler såsom webbplats, sociala medier och intranät
• Handlägga och administrera arbetsuppgifter såsom bland annat bostadsanpassning, parkeringstillstånd för rörelsehindrade och programmering av behörigheter.
• Vara med och utveckla processer och optimera arbetssätt för att öka Svedala kommuns tillgänglighet och bemötande.
• Arbeta proaktivt och ha daglig kontakt med våra verksamheter för att kvalitetssäkra vårt uppdrag.
Kompetens
För att lyckas i tjänsten är du självgående, drivande och tycker om att jobba med och för människor. För dig är det en självklarhet att behandla varje kontakt och möte unikt med ambitionen att ge kommuninvånare, företagare och besökare service i toppklass.
Du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Du är positiv och kan se kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål. Du är duktig på att prioritera och har förmågan att lösa ett inkommande ärende på bästa sätt. Du trivs med att ha många bollar i luften utan att tappa detaljerna. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är en representativ, utåtriktad och glad person med hög social kompetens och trivs med att vara Svedala kommuns ansikte utåt. För dig är en hög servicenivå viktigt och med ett starkt kommuninvånarfokus har du lätt för att skapa goda relationer.
Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång. Du ska ha tidigare erfarenhet av att jobba inom en kundorienterad serviceverksamhet såsom Kontaktcenter eller kundtjänst alternativt som kommunikatör.
Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon, mejl och personliga besök. Du har även dokumenterad flerårig erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt. Som en god kommunikatör, både i tal och i skrift, kan du med verbal skicklighet lätt omsätta information till handling.
Du är digital och har en vana och skicklighet i informationssökning samt erfarenhet av att hantera sociala medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan!
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!