OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Ales tjänster för boende, besökare och företagare. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.
Nu söker vi en ny kollega att dela vardagen med oss. Du kommer till en arbetsgrupp som har en härlig sammanhållning där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Dina kollegor har breda och varierade kompetenser. Vi finns i Nödinge centrum nära pendelstationen.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare är du en viktig del för en god medborgarservice och vi erbjuder dig ett arbete med många utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Dina arbetsuppgifter blir att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet. Du kommer att besvara mellan 50-70 telefonsamtal under en dag och använda dig av flera olika verksamhetssystem för att hitta information och dokumentera ärendena.
Du kommer även att fungera som kontaktperson mellan kommunens verksamheter och kontaktcenter så vi kan utföra vårt uppdrag på bästa sätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning såsom högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom socialt arbete. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller likvärdigt arbete med många kundkontakter. Kundservice via telefon är meriterande.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och vill lära nytt. Du ser lösningar och har förmåga att se till helheten. Du har en god förmåga att skapa relationer med både alebor och kollegor.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet av att jobba i kommun med handläggning eller myndighetsutövning är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26