Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att ”Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.”



ARBETSUPPGIFTER
Enköpings kommun ska ge god service och ökad tillgänglighet för Enköpingsbor, föreningar och näringsliv. 2017 startade vi en helt ny verksamhet Enköpings kommuns Kontaktcenter. Kontaktcentrets uppdrag är att ge snabbare svar och bättre service, öka tillgängligheten och förbättra bemötandet mot dem som kontaktar kommunen. Kontaktcentret arbetar främst med att hjälpa Enköpingsbor och andra som har frågor, synpunkter eller söker information om kommunens verksamhet. Kontaktcentret bemannas med kommunvägledare och ett antal stödfunktioner. Som kommunvägledare är du ett av våra ansikten utåt och skapar du det första intrycket medborgaren får av Enköpings kommun.

Uppdraget är att ge god service till våra medborgare och att vi har hög tillgänglighet. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågor och handlägga enklare ärenden inom hela kommunens ansvarsområde.

Du kommer att ta emot synpunkter och felanmälningar och vägleda medborgare som behöver hjälp att använda kommunens tjänster på webben. Kommunvägledarna arbetar tätt ihop, för att lösa så många som möjligt av de inkommande ärendena. För att utföra uppdraget kommer du att behöva använda olika IT-system, besvara frågor via telefon, e-post, Facebook och ta emot personliga besök.


KVALIFIKATIONER
• Högskole- eller universitetsutbildning inom det kommunala uppdraget, alternativt gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten.

• En genuin känsla för service och erfarenhet från arbete inom kundservice och ärendehantering.

• Ett högt kundfokus och förmåga att skapa goda relationer med andra.
• Mycket god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och i olika IT-baserade verksamhetssystem samt erfarenhet av arbete med informationssökning.

• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift.

Du som söker ska vara mycket serviceinriktad och har förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du uppträder professionellt och fokuserat även i pressade situationer. Du är som person drivande, analytisk, flexibel och har förmågan att prioritera. Du har ett prestigelöst sätt och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team, samtidigt som du kan arbeta självständigt.

Du ska vara lösningsorienterad och en god kommunikatör. En förutsättning för tjänsten är att du vill vara med och utveckla kontaktcentret samt bredda dina kunskaper inom kommunens verksamheter för att ge en god service till medborgarna. Vi lever i ett mångkulturellt samhälle som vi också vill avspegla i vår personalsammansättning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar in bra i vårt nuvarande team.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024