OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad har startat ett Kontaktcenter i centrala Helsingborg. Helsingborg kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Principen bygger på "en väg in", vilken ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet.
Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service och IT.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande-och specialistfunktioner såsom konsumentrådgivning, migrationsservice, budget-och skuldrådgivning och Helsingborgs miljöbyrå. Stadens centrala webbredaktion finns också i samma
lokaler.
ARBETSUPPGIFTER
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett Kontaktcenter serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
•Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande inom det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
•Flerårig erfarenhet från arbete med service.
•En genuin service känsla som trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
•Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
•Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
•Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
•Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling.
För att klara arbetsuppgifterna krävs
•Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
•Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
Då Kontaktcenter är en viktig resurs avseende se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87