Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Kommunens verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Genom medborgarservice hjälper du medborgarna med information, rådgivning och förberedelser till handläggning. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde. Du guidar medborgarna inom kommunens tjänster, tar emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via andra kanaler. Du fördelar ärenden till handläggare på andra enheter och samverkar med många olika aktörer både externt och internt.

I rollen som kommunvägledare arbetar du utifrån ett medborgarperspektiv. I kontakterna identifierar du bakomliggande behov för att utveckla kommunens verksamhet. Den eftersökta kommunvägledaren kommer vara med att fortsatt utveckla vår ärendehantering och kontakt med förvaltningar. Du att tillsammans med teamet genomföra rutinmässig och regelstyrd handläggning.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen. Sandvikens kommun har medborgaren i fokus!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och kommunikation. Du har hög service i ditt agerande och strävar alltid efter bästa bemötande i alla situationer.

Som person är du driven, självständig och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och trivs med att det tidvis kan vara mycket att göra. Du gillar att rycka in där det behövs, är flexibel och har intresse för samhällsfrågor. Du gillar att arbeta med att lösa framtida medborgarärenden på bästa sätt och har förmåga att identifiera hur vi kan utveckla servicen. Meriterande är om du har erfarenhet av att genomföra rutinmässigt och regelstyrd handläggning med en koppling till kommunala ärenden.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk än svenska och engelska kan vara meriterande för tjänsten.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Medborgarservice Katrin Bejmar
026-24 15 30

Sammanfattning

Besöksadress

Odengatan 37 SANDVIKEN
None

Postadress

Odengatan 37
SANDVIKEN, 81180

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024