Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Ta chansen att bidra till att Kristianstads kommun vidareutveckla en av Sveriges bästa medborgarcenter! Medborgarcenter är medborgares, företags och föreningars väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt.

Enheten tar varje dag emot cirka 500 ärenden som vi besvarar på uppdrag av kommunens förvaltningar. De frågor som vi inte kan svara på slussar vi vidare till kommunens förvaltningar. Enheten består av kommunvägledare, handläggare, systemadministratör, systemansvarig, samordnare och enhetschef.

Vi finns i Rådhus Skåne samt i Östra kommunhusets Besökscentrum. Vi letar efter dig som särskilt kan vara med och svara på medborgares kommunfrågor med fokus kring omsorg och arbete och välfärd. Vi söker dig som ser service och gott bemötande som det viktigaste och roligaste man kan jobba med.

Vi söker två stycken kommunvägledare till Besökscenter i Östra kommunhuset. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare arbetar du med information, rådgivning, vägledning samt god service vid besök, telefon, e-post och andra kontaktvägar för kommunens alla verksamheter. Du hjälper även besökare till arbete- och välfärdsförvaltningen och omsorgsförvaltningen.

Handläggning och administration förekommer inom områdena arbete- och välfärd, omsorg men även inom alla kommunens olika verksamheter. Övriga administrativa uppgifter förekommer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänt treårigt gymnasium och som har god kännedom om kommunal och offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av arbete med kundkontakt, direktservice och telefoni. Erfarenhet av handläggning och administration är ett krav liksom vana att söka information och arbeta i ett administrativt IT-system.

Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete krävs flytande svenska i tal och skrift samt god engelska. För en av tjänsterna är det meriterande att kunna tala, läsa och skriva det arabiska språket.

Vi söker två hjälpsamma lagspelare som är serviceinriktade och ge medborgarna ett gott bemötande och god service. Du ska vara flexibel, engagerad och vad vid att prioritera och arbeta under tidspress.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor. Från den 1 januari 2021 finns också all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, Kansliavdelning
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 2 april 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024