OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210940
Arbetsuppgifter
Kontaktcenter är vägen in till Malmö stad för medborgaren för att enklare och snabbare få svar på sina frågor. Vårt uppdrag är att optimera tillgänglighet, service och bemötande samt stärka medborgarens möjlighet till likvärdig service. Verksamheten består idag av ca 40 kommunvägledare som möter medborgaren via telefon, epost, chatt, sociala medier eller i ett fysiskt möte på Rosengård och Stadshuset.
Vi söker nu ytterligare fyra kommunvägledare.
Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information och vägledning till Malmöbon. Som kommunvägledare söker du efter medborgarens svar i vårt ärendehanteringssystem.
Våra arbetsuppgifter är schemalagda och innebär daglig kontakt med medborgaren främst via telefon och digitala medier. Att möta medborgaren via ett besök planeras längre fram. Vi hjälper medborgaren genom att ge information och vägleda till självservice, vi tar emot synpunkter och felanmälan, hantering görs utifrån överenskomna rutiner med förvaltningarna. Kommunvägledaren använder många olika digitala system, tjänster och behöver förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du kontinuerligt
provar nya idéer och arbetssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten:
Minst 60 högskolepoäng eller avslutat YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig.
Två års arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet där du har arbetat med service och kundbemötande.
Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning.
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
Högskolexamen till exempel service management.
Tidigare kontaktcentererfarenhet.
Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har drygt 500 anställda inom sju olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar Serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse så fort som möjligt.
Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98