OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Ales tjänster för boende, besökare och företagare med målet att göra det lätt att leva i Ale. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.
Nu söker vi två nya kollegor att dela vardagen med oss. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och kollegor som har en härlig sammanhållning där ett gott bemötande och service står i centrum. Vi finns i Nödinge centrum nära pendelstationen.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare är du en viktig del för en god medborgarservice och vi erbjuder dig ett arbete med många utmaningar och möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Du kommer att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet. Många av frågorna kommer via telefon och du besvarar 50-70 telefonsamtal under en dag. Du tar även mot besökare i vår reception och besvarar mejl. Du använder flera olika verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden.
Kontaktcenter består av 10 kommunvägledare som arbetar både som kommungeneralister och specialister inom samhällsbyggnad, socialtjänst och utbildning. I rollen ingår även att vara kontaktperson mellan kommunens verksamheter och kontaktcenter så vi kan utföra vårt uppdrag på bästa sätt. Tillsammans bidrar vi till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt.
En av en tjänsterna är ett vikarie och den andra tjänsten är en tillsvidareanställning. Ange i din ansökan och i den obligatoriska enkäten vilken av tjänsterna du är intresserad av, eller om du är intresserad av båda tjänsterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har treårig högskole- eller universitetsutbildning. Du har minst två års erfarenhet av kundtjänst, callcenter eller likvärdigt arbete med många kundkontakter. Kundservice via telefon är meriterande.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och vill lära nytt. Du ser lösningar och har förmåga att se till helheten. Du har en god förmåga att skapa relationer med både Alebor och kollegor.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter kanal. Du behöver goda språkkunskaper i både svenska och engelska.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26