OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du arbeta på en plats med optimism, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag? Där service, engagemang och bemötande är viktiga ledord och där Du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Kan du bidra till denna anda, då är Perstorps kommun rätt för dig!
Perstorps kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att Du femhundra meter från stationen befinner Dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Malmöregionen på en dryg timme med bil eller tåg, Göteborg på drygt två timmar. Helsingborg ligger inom 40 minuter. Kommunen har drygt 7 500 invånare och ca 560 tillsvidareanställda.
Beskrivning
Kundtjänst är en nyligen uppstartad satsning från Perstorps kommun för att förbättra servicen gentemot dess kunder – invånare, företag och föreningar.
Du kommer att ingå i ett engagerat team bestående av tre andra kommunvägledare. Nu är vi på jakt efter en ovanligt serviceinriktad kollega som tillsammans med oss utgör kommunens ansikte utåt.
Arbetsuppgifter
Kommunen arbetar utifrån konceptet En Väg In, där du och dina kollegor utgör första instans för kundens frågor och ärenden. I många fall kan du besvara ärendena, ibland behöver du lägga ner lite detektivarbete för att hitta svaret och i vissa fall utgör du spindeln i nätet för vilket ärende som hör hemma var. Som kommunvägledare är du generalist och har kunskap om kommunens olika verksamheter. Det kundnära arbetet varvas med administrativa arbetsuppgifter och tid för egna kvalitetshöjande projekt. I rollen som kommunvägledare har man även ett särskilt ansvar, så kallat områdesansvar, som länk mellan kundtjänst och en del av kommunens förvaltningar och verksamhet. Rollen som områdesansvarig är en utforskande och nyfiken roll som präglas av nära samarbete med många delar av kommunen och dess många drivna medarbetare, och där du har stora möjligheter att påverka samarbetets utformning. Ditt områdesansvar kommer vara Teknik- och serviceförvaltningen och Kommunledningsförvaltningen.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kommunvägledare, behöver du tycka om att arbeta med människor och leva för det goda kundmötet. Arbetet med människor innebär att ingen dag är den andra lik och du kommer finna dig i många olika typer av situationer, varför det är viktigt att du har ett professionellt bemötande och en stor portion tålamod. Du är ambitiös och nyfiken, och strävar hela tiden efter nästa personliga utmaning på vägen mot att bli Sveriges bästa kundtjänst. Samtidigt är du uthållig och har förståelse för att processen dit tar tid.
Arbetet som kommunvägledare innebär hantering av mycket information och du kommer ofta ha flera bollar i luften, varför struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper att besitta. Arbetet i kundtjänst bygger på gott team-work och en stark vi-känsla, där du ser dig själv som en självklar medspelare i enhetens och kommunens utveckling. Det är därför viktigt att du är en god vardagskommunikatör med hög social kompetens, som på ett självgående och prestigelöst sätt tillsammans med chef och kollegor tar dig an nya utmaningar, ser möjligheter och vågar utmana gamla strukturer med nya idéer.
Villkor
Du har gymnasieexamen som lägsta utbildningsnivå och är duktig på att hantera såväl vardaglig som mer akademisk text. Eftersom stor vikt läggs vid bemötande, vill vi att du har arbetslivserfarenhet av socialt/kundorienterat arbete, ex. reception, butik, omsorg eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. I arbetsuppgifterna ingår informationssökning, arbete i olika datorsystem och webbnavigering, varför datorvana är ett måste.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.