Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat ”en väg in” genom vårt kontaktcenter. Vi söker nu en engagerad, kommunikativ och serviceinriktad problemlösare till vårt team!

Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vårt syfte är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi förenklar för faluborna genom att de kan alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med sina frågor. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter formas och utvecklas allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, blir kontaktcenters uppdrag.

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Som kommunvägledare har du kontinuerligt individuell coachning för kompetenshöjning i vår kunddialog.
Majoriteten av kontakterna sker via telefon men även via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kontaktcenters Front Office (besökslokal).

Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team. För att göra det kommer du att arbeta i olika verksamhetssystem, vara lyhörd och inte minst klara av att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov. 
För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till ett kontaktcenter att vara stolt över.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Genomförda eftergymnasiala studier till exempel inom humaniora, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller studier som av arbetsgivaren kan bedömas som lämpliga.

- Dokumenterad erfarenhet av arbete med kundrelationer och /eller kundtjänst/supportarbete.

 - IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt.

- Intresse och kunskap om digitala arbetsverktyg.

- God erfarenhet av att snabbt söka information parallellt med kommunikation via internet och sociala medier

Personliga egenskaper
För att passa för denna tjänst krävs att du är flexibel, mycket lösningsorienterad med god förmåga att hantera stress då arbetsbelastningen varierar utifrån dag och tid. Du behöver ha förmåga att hantera många olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du måste ha intresse och engagemang för arbete med kunddialog och bemötande. Vidare behöver du vara initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att förbättra servicen till Faluborna. 

Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad, social och med god samarbetsförmåga med såväl kunder som kollegor här är laget före jaget ett motto! Du behöver också vara lyhörd och kommunikativ samt ha förmåga att föra fram information på ett tydligt sätt på både svenska och engelska. Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

- Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.

- Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.

- Intresse och kunskap om samhället i stort.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning respektive vikariat, med tillträde enligt överenskommelse. Betyg bifogas i samband med din ansökan. Provanställning kan komma att tillämpas.

UPPLYSNINGAR

Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69.

FACKLIGA REPRESENTANTER

Christina Johansson, Vision: 023-821 10.

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetsplats
Myntgatan 45

791 60 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare sökes!

Kundservicemedarbetare sökes!

27 november 2024