Kommunvägledare Kontaktcenter

Kommunvägledare Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet
I ditt arbete tillhandahåller du hög service samt ett gott bemötandet av medborgare i Södertälje Kommun.
Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att driva verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget innebär att du via våra servicekanaler (telefon, mail, besök) tillhandahåller den service som medborgaren efterfrågar alternativt slussar medborgaren rätt inom kommunen. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren att alltid känna sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet.  Du är även ansiktet  utåt för kommunen i olika sammanhang.

Vem är du?
Krav:
- Avslutad gymnasieutbidlning 
- Erfarnehtet av arbete inom kundservice , gärna via telefon. 
Meriterande:
- Erfarenhet av att arbetat i ett call center eller liknande
- Attt du genomgår eller har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig rätt, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. 
- Erfarenhet av att ha arbetat inom politisktstyrd verksamhet. 
- Att du kan prata arabiska, suryoyo eller finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har ett behov av dessa språk.  
Personliga egenskaper:
- Hög servicenivå
- Kunna hantera flera ärenden samtidigt 
- God datavana 
- Du ska trivas i miljöer där du ska agera och representera kommunen. 

Vi erbjuder dig 
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar.  Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.

Välkommen till oss! 
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Kontatkcenter har som uppgift att vara vägen in till kommunen för våra medborgare. Vi arbetar mot samtliga enheter inom kommunen så du kommer att ha många kontaktytor både interna och externa.
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.   
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2021

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024