OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Serviceförvaltningen ansvarar för kommunens samlade It-tjänster, måltidsservice, bemanningsenhet, kontaktcenter samt logistik och tryckerienheten.
Brinner du för service, information och kommunikation? Då kan du vara personen vi söker!
Kontaktcentrets uppdrag är att vara den självklara kontakten med Värnamo kommun - en väg in och målet är att lösa medborgarens ärende vid första kontakten.
Kontaktcentret ska underlätta för medborgarna att ta kontakt med kommunen, avlasta specialister i de kommunala förvaltningarna från rutinärenden, ge effektivare handläggning och ge kortare väntetider för medborgaren.
Ditt uppdrag:
.Med stort engagemang och personligt bemötande representera Värnamo Kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post, sociala medier men även i det personliga mötet.
.Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning och viss handläggning, med stöd av flera olika IT-system.
.Aktivt medverka till att utveckla kontaktcenterverksamheten tillsammans med dina kollegor.
Vem är du?
.Du är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
.Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo.
.Du är ansvarsfull, noggrann och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
.Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom kundorienterad serviceverksamhet, såsom kontaktcenter, kundtjänst eller liknande servicearbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
.Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Har du fler språkkunskaper ser vi detta som meriterande.
.Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning. Har du utbildning inom information och kommunikation är det meriterande.
.Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem.
Vi kommer att lägga stort vikt vid personliga egenskaper när vi tillsätter tjänsten.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?