Kommunvägledare med ansvar för fordonsadministration

Kommunvägledare med ansvar för fordonsadministration

Arbetsbeskrivning

Vi söker en medarbetare (vikariat) till Eksjö kommuns Kontaktcenter – invånarnas, företagens och föreningarnas väg in till kommunen. Enheten tar varje dag emot ett stort antal frågor som antingen besvaras direkt eller skickas vidare till kommunens olika verksamheter.

Till Kontaktcenter söker vi dig som ser service och ett gott bemötande som det roligaste man kan arbeta med!

Som grund för allt arbete inom Eksjö kommun finns en tydlig kultur som säger att Eksjö är en kommun där alla är välkomna. Det är en trygg och levande kommun som vi gemensamt arbetar för att bevara och utveckla på ett hållbart sätt. En aktiv kommun där allt känns nära. En närhet som ger mer tid för meningsfull fri tid.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare på Kontaktcenter är ditt uppdrag att ge information, vägledning och service till kommunens invånare, föreningar, företag och andra myndigheter. Du gör detta via besök, telefon, e-post samt i sociala medier. Frågorna kan handla om allt från barnomsorg till bygglov.

Kontaktcenter arbetar även med intern service. I detta arbete ingår bland annat att ansvara för kommunens telefonisystem, beställning av telefonenheter, hantering av tjänsteidentitet samt ansvar för kommunens passersystem. Kontaktcenter ansvarar även för Eksjö kommuns fordonsadministration, varav särskilt ansvar för detta ingår i denna tjänst.

Kontaktcenter är en enhet inom Kommunikationsavdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och kan ge ett gott och jämställt bemötande. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo och är trygg i dig själv, även i pressade situationer. Du tycker om att arbeta i grupp, men kan samtidigt ta ansvar för egna ansvarsområden och arbetsuppgifter. Du ska självständigt kunna söka efter information som du sedan kan förmedla vidare på ett pedagogiskt sätt. Arbetet förutsätter mycket god datorvana och att du har förmåga att hantera olika verksamhetssystem för att både söka information och registrera ärenden, samtidigt som du har kunden i telefon eller framför dig.

Som ansvarig för den administrativa samordningen av kommunens fordon behöver du ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du har lätt för att samarbeta och förmår att skapa och bibehålla goda relationer. Att se till helheten och prioritera bland dina arbetsuppgifter - även när det händer mycket samtidigt - är inga problem.

Vi ser att du som söker har en fullgjord gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete med service. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av arbete i ett kontaktcenter, kundtjänst eller likvärdigt arbete, samt om du har erfarenhet av utveckling av arbetssätt och rutiner. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen.

Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eksjö kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024