Kommunvägledare med kunskaper om digitala kanaler

Kommunvägledare med kunskaper om digitala kanaler

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter är vägen in till Ale för boende, besökare och företagare med målet att göra det lätt att leva i Ale. Vi vill skapa värde för våra invånare, företag och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och testa igen.

Nu söker vi en kollega som vill dela vardagen med oss som kommer att vara en viktig pusselbit i att utveckla servicen i befintliga och kommande digitala kanaler. Gillar du service och har ett utvecklingsdriv erbjuder vi ett roligt och givande arbete där medborgarens behov och ett gott bemötande och service står i centrum.

Som kommunvägledare med kunskaper om digitala kanaler är du en viktig del för en god medborgarservice och vi erbjuder dig ett arbete med många utmaningar och möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Arbetsuppgifterna är varierande och du behöver vara flexibel och kunna prioritera och omprioritera dina arbetsuppgifter.

Du kommer att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet i olika kanaler såsom telefon, mejl, besök och digitala medier. Du använder flera olika verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden.

Tillsammans med dina kollegor och chef kommer du att vara en viktig del i att driva kontaktcenters utveckling för att ta vår service till nästa nivå genom befintliga och framtida digitala kanaler och tjänster. Du kommer även att tillsammans med kollegorna och verksamheterna utveckla webbinnehåll.

I kontaktcenter är vi 10 kommunvägledare som arbetar både som kommungeneralister för hela Ale kommun och specialister inom samhällsbyggnad, socialtjänst och utbildning. I rollen som kommunvägledare ingår även att vara kontaktperson mellan kommunens verksamheter och kontaktcenter så vi kan utföra vårt uppdrag på bästa sätt. Tillsammans bidrar vi till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, en genuin servicekänsla och ett lösningsfokus. Du trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och möta många olika alebor och frågor under en arbetsdag.

Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot service, kommunikation, digitala kanaler/tjänster eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kommunikation i digitala kanaler. Erfarenheter från arbete med kundservice och kommunala kontaktcenter är meriterande. Du har en bra samtals- och telefonteknik och kan anpassa din kommunikation efter kanal.

Som person är du nyfiken, kreativ och har förmåga att se nya möjligheter. Du skapar positiva möten och samarbetar både med externa kunder och med samarbetspartners inom kommunen. Du har förmågan att se helheten och kan stötta kollegorna i utvecklingen av digital kommunikation.

Du har förmåga att snabbt söka upp och ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du rör dig tryggt i gränslandet mellan det digitala och det mjukt mänskliga.

Du hanterar med lätthet olika verksamhetssystem, har hög digital kompetens och en välutvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26

Sammanfattning

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


Säljplanerare till Pågen

Säljplanerare till Pågen

1 november 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024