OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontaktcentrets uppdrag är att vara vägen in i Hässleholms kommun och målet är att lösa medborgarens ärende vid första kontakten. Vi ska underlätta för medborgarna att ta kontakt med kommunen, avlasta specialister i de kommunala förvaltningarna från rutinärenden, ge effektivare handläggning och kortare väntetider för medborgaren.
Kontaktcenter söker dig som vill utveckla medborgarservicen i Hässleholms kommun.
Gillar du service och har ett utvecklingsdriv erbjuder vi ett roligt och givande arbete där medborgarens behov är i fokus.
Det här erbjuder vi dig!
Som samordnare ingår du i ett team med drygt tio kommunvägledare, ytterligare en samordnare och en enhetschef. Kontaktcenter i Stadshuset kommer att vara din arbetsplats. Inom enheten finns också en vaktmästarfunktion.
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår att kommunicera i olika kanaler såsom telefon, mejl, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är varierande: ena stunden informerar du om hur ansökan till barnomsorg går till eller vad som krävs för att kunna söka bygglov, för att i nästa stund berätta om driftsstörningar eller planera en borgerlig vigsel. Som samordnare är din huvuduppgift att skapa de bästa förutsättningarna för kommunvägledarna så att det dagliga arbetet i kontaktcenter flyter och blir så effektivt som möjligt. För att få helhetsbilden kombineras sysslorna med operativt arbete. Tillsammans med din samordnarkollega kommer du vara ansiktet utåt genom att representera kontaktcenter mot förvaltningar, återkoppla till kommunvägledare, uppdatera kunskapsbanken genom att skriva checklistor och ha hand om den dagliga driften genom schemaläggning. För att ta servicen till nästa nivå coachar du kommunvägledarna genom att lyssna på samtal och utveckla våra skriftliga svar till medborgarna. I samråd med enhetschef planerar och genomför du utbildningssatsningar och tar ansvar för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs. För att tillvarata dina erfarenheter och kompetenser på bästa sätt, så kan de två olika samordnarrollerna komma att ha olika ansvarsområden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start från och med 2022-08-15 eller enligt överenskommelse.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot service, socialt arbete, kommunikation, administration eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har mycket goda kunskaper om hur samhället och kommunal verksamhet fungerar. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kundservice, coaching, schemaläggning, handläggning och digital kommunikation. För att kunna kvalitetsgranska vårt arbete tror vi att du har viss kunskap kring olika lagar som finns inom offentlig verksamhet.
För att trivas hos oss är du lösningsfokuserad och har ett extra driv. Som person har du ett pedagogiskt förhållningssätt med förmågan att lyssna, förstå och anpassa ditt bemötande utefter olika individers behov. Du har helhetssyn och bidrar till kommunens verksamhetsutveckling genom din analys och vilja att ständigt se förbättringspotential. Du är flexibel, lyhörd och strukturerad i ditt arbetssätt, har förmågan att prioritera i en komplex miljö för att ge bästa möjliga service till både medborgare och kollegor. Du hanterar med lätthet olika verksamhetssystem, har hög digital kompetens, är nyfiken och gillar att lära dig nytt. Du är utåtriktad, kommunikativ och skapar delaktighet för att motivera teamet. Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter kanal. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi välkomnar alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Intervjuer är inplanerade vecka 22.
Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, tillväxt, kommunikation och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!