OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter är vägen in till Ale för boende, besökare och företagare med målet att göra det lätt att leva i Ale. Vi vill skapa värde för våra invånare, företag och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och testa igen.
Nu söker vi en kollega som vill dela vardagen med oss som kommer att vara en viktig pusselbit i samordningen av vår dagliga verksamhet. Gillar du service och har ett utvecklingsdriv erbjuder vi ett roligt och givande arbete där medborgarens behov och ett gott bemötande och service står i centrum.
Som kommunvägledare med samordningsansvar av vår dagliga verksamhet är du en viktig del för en god medborgarservice och vi erbjuder dig ett arbete med många utmaningar och möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Arbetsuppgifterna är varierande och du behöver vara flexibel och kunna prioritera och omprioritera dina arbetsuppgifter. Du kommer att skapa de bästa förutsättningarna för kommunvägledarna så att det dagliga arbetet i kontaktcenter flyter på och blir så effektivt som möjligt.
För att få helhetsbild kombineras samordningsansvaret med operativt arbete. Då svarar du på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet i olika kanaler såsom telefon, mejl, besök och digitala medier. Du använder flera olika verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden.
Tillsammans med dina kollegor kommer du att samordna den dagliga driften så att telefon och reception är bemannad. Du kommer även att tillsammans med din chef ansvara för den övergripande schemaplaneringen.
För att ta servicen till nästa nivå kommer du att samordna kontaktcenters behov av information och vara en viktig del i att driva kontaktcenters utveckling av befintliga och nya uppdrag samt digitala kanaler. Du kommer även att vara superuser i kontaktcenters verksamhetssystem samt ta fram och analysera statistik.
I kontaktcenter är vi 10 kommunvägledare som arbetar både som kommungeneralister för hela Ale kommun och specialister inom samhällsbyggnad, socialtjänst och utbildning. I rollen som kommunvägledare ingår även att vara kontaktperson mellan kommunens verksamheter och kontaktcenter så vi kan utföra vårt uppdrag på bästa sätt. Tillsammans bidrar vi till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, en genuin servicekänsla och ett lösningsfokus.
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot service, kommunikation, administration eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kundservice, schemaläggning, utveckling och digitala kanaler. Erfarenheter från arbete med kommunala kontaktcenter är meriterande. Du har en bra samtals- och telefonteknik och kan anpassa din kommunikation efter kanal.
Som person har du ett pedagogiskt förhållningssätt med förmågan att lyssna, förstå och anpassa ditt bemötande efter olika individers behov. Du är kommunikativ och skapar positiva möten och dialog genom delaktighet för att motivera. För dig är det självklart att laget går före jaget för uppdraget.
Du har förmågan att se helheten och kan stötta kollegorna i både nuvarande och nya arbetssätt kopplat till digitalisering. Du bidrar till vår verksamhetsutveckling genom din analys och vilja att ständigt se nya möjligheter och förbättringar. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, flexibel och har förmågan att prioritera i en komplex miljö för att ge bästa möjliga service till både alebor och kollegor.
Du hanterar med lätthet olika verksamhetssystem, har hög digital kompetens och en välutvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26