OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att underlätta och göra skillnad i örebroarnas vardag? Och dessutom få arbeta i ett gäng med fantastiska kollegor? Då har du nu möjligheten att söka dig till oss och arbeta som kommunvägledare på Örebro kommuns servicecenter!
Om tjänsten
Som kommunvägledare arbetar du med att ge vägledning, svara på frågor och lämna information om kommunens verksamheter till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun. Du arbetar utifrån en helhetssyn med fokus på att ge bästa bemötande och service i varje kontakt. Arbetsdagen är schemalagd och du utför huvudsakligen uppdraget vid fysiska möten i besökslokalen, men även via telefon och dator. Vi söker en tvåspråkigperson som både kan tala och teckna på svenska. För den här tjänsten ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Exempel på arbetsuppgifter:
• lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun vid fysiska besök men även via telefon och mejl
• guida medborgare i att använda digitala tjänster
• göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller föras vidare enligt fastställd rutin
• dokumentera i olika verksamhetssystem
Om arbetsplatsen
Servicecenter har två delar, en extern och en intern. Den externa är medborgarnas ingång till kommunens verksamheter och den interna är Örebro kommuns anställdas ingång till kommunsledningsförvaltningens avdelningar. Vi arbetar på uppdrag av kommunens alla verksamheter. Vi är ca 60 personer som arbetar på Servicecenter och vi tillhör Kommunikationsavdelningen inom Kommunledningsförvaltningen.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som kommunvägledare ser vi att du är trygg, stabil, kan se relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella. Du arbetar också bra med andra människor och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppsätt. Du planerar, organiserar och prioriterar också ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är också uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• examen från gymnasieutbildning som för tjänsten bedöms relevant
• mycket goda kunskaper i teckenspråk
• kunskaper att kommunicera på svenska i tal
Meriterande:
• erfarenhet av arbete med servicebemötande i fysiska möten med besökare eller kunder med teckenspråk
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: from 15 januari 2024 tom 14 januari 2025
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 november. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67