KOMMUNVÄGLEDARE, ref. nr 660

Arbetsbeskrivning

Håbo kommun, med Bålsta tätort, har ett centralt läge i Mälardalen. Vi har närhet till Stockholm - Uppsala - Västerås och det är enkelt att pendla i olika riktningar.

Som arbetsgivare värdesätter Håbo kommun alla medarbetares bidrag till verksamhetens utveckling och effektivitet. Vi är modiga nog att prova nytt – Håbo vågar - dessutom har vi roligt på jobbet!

Vi har över hundra olika yrken, alla med samma mål – att ta hand om vår kommun och dem som bor och verkar i den.

Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur kommunen är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att ge effektiv service.

Som medarbetare i vårt kontaktcenter kommer du att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden. Detta kommer att ske dels genom telefonkontakt dels genom personliga besök i kommunhuset. Exempel på uppgifter är:



• Ge allmän samhälls- och kommuninformation.

• Ta emot ansökningar/anmälningar.

• Hjälpa till att fylla i blanketter.

• Ge support till e-tjänster.

• Hantera synpunkter och felanmälningar.

• Ärendehandläggning enligt överenskommelse med förvaltningarna.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundservice och/eller kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du är en erfaren datoranvändare, är mycket van vid informationssökning och att arbeta med it-baserade verksamhetssystem. Du får gärna ha högskoleutbildning men annan utbildningsbakgrund kopplat till "rätt" arbetslivserfarenhet kan också bedömas som lämplig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är en lugn och stabil person som arbetar fokuserat och är kontrollerad i stressituationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och förstår värdet av teamarbete. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens.

Språk
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i finska är meriterande. Din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.

Tillträde
Tillträde under hösten 2014.

Sysselsättningsgrad
Heltid. Tillsvidareanställning

Lön
Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas. Kollektivavtal finns.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 23 augusti 2014.
Inkomna ansökningar behandlas fortlöpande och kallelse till intervju kan komma att ske före ansökningstidens utgång. Vi ser gärna manliga sökande då det är en kvinnodominerad arbetsplats.

Vi sköter rekryteringsarbetet själva och avsäger oss all kontakt med rekryteringsbolag.


Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Håbo kommun Bålsta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juni 2014

Liknande jobb


6 november 2024

Vikarierande projektadministratör Oftalmiatrik

6 november 2024

Assistent

6 november 2024