OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vikariat ca 3 månader under perioden maj - augusti. Möjlighet att arbeta extra vid behov under hösten och vintern. Tillträde enligt överenskommelse.
I november 2013 öppnade Östersunds kommun ett kundcenter dit Östersundsbor, näringsidkare och besökare kan vända sig för att få information, vägledning och hjälp. I kundcentret arbetar 14 kommunvägledare samt chef. Vi sitter i ett kontorslandskap i nyrenoverade lokaler i direkt anslutning till receptionen i Rådhuset.
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en organisation som präglas av öppenhet, utveckling och mycket hög servicenivå.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar, samtidigt som du på ett professionellt sätt håller ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.
Vi söker en vikarie som skall tillhöra svarsgruppen socialt stöd, vård och omsorg, en som skall tillhöra svarsgruppen fastigheter, byggande, gator och miljö samt en vikarie som skall svara på frågor som rör skola, förskola, kultur och fritid, anställning, politik och inflyttarfrågor.
Vikariaten kan ha varierande längd, du skall dock kunna påbörja din tjänstgöring senast i slutet av maj samt arbeta heltid t.o.m. augusti. Arbetstid är måndag till fredag 8.00 - 17.00. Vi ser gärna att du under hösten och vintern vid behov kan tänka dig att arbeta extra.
Allmänna kvalifikationer
- Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden i centrum. Du har dokumenterad erfarenhet av kundkontakter.
- Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
- Du har minst gymnasiekompetens.
- Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
- Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika IT-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på Internet och du kan hantera sociala medier.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.
- Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du är tydlig i din kommunikation och har en problemlösande förmåga.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.
Särskilda kvalifikationer
- För tjänsten i svarsgruppen socialt stöd, vård och omsorg krävs dokumenterad erfarenhet av socialt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom Socialförvaltning.
- För tjänsten i svarsgruppen fastigheter, byggande, gator och miljö ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom det aktuella området.
- För tjänsten i svarsgruppen skola och förskola, kultur och fritid, anställning, politik och inflyttarfrågor ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom skola/förskola eller kultur och fritid.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.