OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontaktcenter
Är du ett proffs på bemötande och informationssökning? Är du också lite av en detektiv samt van att navigera i digitala verktyg? Välkommen till kontaktcenter - framtidens arbetsplats!
Som kommunvägledare på kontaktcenter har du ett av kommunens viktigaste jobb. Du arbetar varje minut med kunden i fokus genom att stötta medborgare och företagare i deras kontakt med oss. Via telefon och digitala kanaler svarar du på frågor och förmedlar information om allt ifrån bygglov till snöröjning och förskolor.
För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är strukturerad, trivs med högt tempo och vill vara med och utvecklas. Du har hög social kompetens och lätt för att bygga relationer, samt god kommunikativ förmåga i både tal och skrift (främst på svenska men även engelska). Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter.
Vi söker dig som har
- Högskoleexamen inom kommunikation, alternativt utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Flera års erfarenhet från ett serviceyrke.
Vi erbjuder dig
- ett utvecklande jobb i en spännande miljö
- en arbetsgemenskap utöver det vanliga
- förkortad arbetstid under juni, juli och augusti
Om arbetsplatsen
Kommunens kommunikationsavdelning består av två enheter, kommunikationsenheten och kontaktcenter, som tillsammans består av ca 40 medarbetare. Din anställning kommer att vara på kontaktcenter som är medborgarnas och företagens ingång till service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Vi har kontakter i första hand via telefon men också via digitala kanaler och fysiska möten.
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som kommunvägledare. För frågor, kontakta Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, tfn 036-10 21 69.
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk)
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.