OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Vi söker nu fler medarbetare till Eskilstuna direkt; ett kommungemensamt kontaktcenter för information och service till kommunens invånare, brukare och kunder. Alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika förvaltningar och verksamheter ska bemötas på samma sätt och kunna få grundläggande vägledning och information i den fråga de har. Kontaktcentret tar emot besök, svarar på frågor via telefon, e-post, sociala media och chatt.
Eskilstuna direkt har uppdraget att:
* Öka tillgänglighet för invånare, brukare och kunder till kommunens tjänster
* Öka och förbättra service och kvalitet
* Bidra till effektivisering av kommunens verksamhet
Eskilstuna direkt söker nu 3 kommunvägledare som ska vara kommunens ansikte utåt och besvara våra invånares frågor. Centrets verksamhet omfattar många områden och uppdrag och ger sina medarbetare stora möjligheter till utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunvägledaren kommer i huvudsak göra följande inom olika områden:
- Lämna generell information om kommunen och dess verksamheter
- Lämna kvalificerad information inom definierade områden
- Ta emot och/eller hjälpa till att ändra en ansökan
- Ta emot en felanmälan eller ett klagomål
- Ta emot och/eller genomföra olika typer av beställningar
- Jämföra alternativa lösningar
- Hjälpa till att säga upp eller ändra service
- Hämta eller lämna information i eget ärende
- Förmedla svar på beslut i ett ärende
- Svara på ett erbjudande eller boka en tid
- Ändra inkomstuppgift
- Bidra till den interna kompetensutvecklingen inom centret
-Vara redo att bidra till centrets interna kompetensutveckling
Service kommer att ges via alla de kanaler och kontaktytor som centret har att erbjuda så som telefon, e-post, besök och olika elektroniska kanaler (webb, sociala medier, e-tjänster osv). Kundtjänstmedarbetaren kommer att hantera minst två av dessa kanaler samt hantera de ärendetyper som centret tecknat avtal om att utföra åt förvaltningarna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en två- eller treårig gymnasial utbildning. Om du har eftergymnasial utbildning inom områden som reception eller administration eller liknande är det meriterande. Har du har arbetat inom någon kommunal verksamhet så är det också meriterande och om du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom reception, administration eller service så är starkt meriterande.
Det är viktigt att du är en van användare av modern IT-teknik och att du med intresse och lätthet lär dig nya program. Det är starkt meriterande att ha erfarenhet att arbetat med webb, och webbpubliceringssystem som Episerver eller Sharepoint. För att kunna dokumentera och kommunicera är det starkt meriterande med goda kunskaper i det svenska språket. Likaså om du kan kommunicera muntligt på engelska.
Det här är ett arbete som kommer innebära många interkulturella möten, och vi vill att det är någonting som intresserar dig! Eftersom du kommer möta många personer med annat modersmål än svenska är flerspråkighet starkt meriterande för det här arbetet!
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi värdesätter att du är trygg, engagerad och visar arbetsglädje samt trivs med att arbeta med människor. Du motiveras av att förmedla din kunskap till andra och har förmågan att skapa struktur och att sätta gränser. Det är också viktigt att du är stresstålig och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas och trivas hos oss vill vi att du är samhällsintresserad och serviceinriktad.
Välkommen med din ansökan
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09