Kommunvägledare till Eslövs kommun

Kommunvägledare till Eslövs kommun

Arbetsbeskrivning

Kommunikationsavdelningen är en del av Kommunledningskontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning och som strategiskt leder och samordnar kommunens verksamhet. Kommunikationsavdelningens uppgift är att leda och samordna det övergripande kommunikations- och varumärkesarbetet i kommunen. Det innebär bland annat att driva utvecklingen av kommunens webbplatser, intranät och andra digitala kanaler samt att stödja organisationen strategiskt och operativt. Kommunikationsavdelningen driver också kommunikationsprocesser kopplade till exempelvis arbetsgivarfrågor, samhällsutveckling, destinations- och näringslivsutveckling och social sammanhållning.

Välkommen till Eslöv - där hjärta, framtidstro och våra värdeord: engagemang, nyskapande och allas lika värde genomsyrar allt vi gör. Tillsammans formar vi resultat och strävar mot vår vision: att bli Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Är du redo att vara en del av vårt engagerade team och leverera fantastisk service till medborgarna? Då är det dig vi letar efter!
Ditt uppdrag


• ingå i ett engagerat team med fokus på att ge medborgare och företagare bästa möjliga service

• hantera ärenden för kommunens sex förvaltningar, svara på frågor via telefon och e-post samt lösa problem
• använda olika digitala system för ärendehantering, telefonisystem och kartsystem



Din erfarenhet



• minst treårig gymnasieutbildning
• stark servicekänsla och förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• grundläggande förståelse för samhället och offentlig verksamhet
• erfarenhet från Kontaktcenter eller kundtjänst
• erfarenhet av att arbeta i moderna IT-miljöer och med digitala verksamhetssystem
• eftergymnasial utbildning inom exempelvis service management är meriterande

Är det här du?




• professionell och serviceinriktad i ditt bemötande av medborgarna, även i svåra situationer
• lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera
• strukturerad och noggrann
• lagspelare som kan rådfråga andra, men även dela med dig av information och din sakkunskap


Välkommen att bli en del av vårt engagerade team och bidra till en positiv upplevelse för våra medborgare!


Vi erbjuder

Kontaktcenter består av sex kommunvägledare, varav en teamledare, som stöder och hjälper varandra varje dag. Teamet hanterar dagligen en mängd olika ärenden och arbetar också med verksamhetsutveckling.


När du jobbar i vårt Kontaktcenter vet du aldrig vad som väntar, då ingen dag är den andra lik. Ett öppet sinne och ett professionellt bemötande är utgångspunkten för att leverera den bästa servicen.


Eslöv är en mellanstor kommun där det är nära till kollegerna och lätt att samverka, komma med förbättringsförslag och våga testa något nytt. I Eslöv har medarbetarna alla förutsättningar för att växa, både professionellt och personligt.


Övrigt

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut.


Tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.


Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693


Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer.


Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024