OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat ”en väg in” genom vårt kontaktcenter. Vi söker nu engagerade, kommunikativa och serviceinriktade problemlösare till vårt team!
Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vårt syfte är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi förenklar för Faluborna genom att de alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med sina frågor. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter formas och utvecklas allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, blir kontaktcenters uppdrag.
ARBTSUPPGIFTER
Som kommunvägledare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Majoriteten av kontakterna sker via telefon men även via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kontaktcenters Front Office (besökslokal). Som kommunvägledare har du kontinuerligt individuell coachning för kompetenshöjning i vår kunddialog.
Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team.
För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till ett kontaktcenter att vara stolt över.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
- Genomförda eftergymnasiala studier till exempel inom humaniora, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller studier som av arbetsgivaren kan bedömas som lämpliga.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med kundrelationer och /eller kundtjänst/supportarbete.
- IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du är trygg i dig själv och i din roll samt har god förmåga att hantera stress då arbetsbelastningen varierar utifrån dag och tid. I rollen kommer du bland annat att kommunicera med kunder parallellt med att du söker upp information, vilket kräver ett systematiskt arbetssätt och förmågan att hantera många olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga med såväl kunder som kollegor. Här är laget före jaget ett motto!
Vidare behöver du vara initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att förbättra servicen till Faluborna. Du har en god förståelse för organisationens struktur och är medveten om dina egna styrkor och utvecklingsområden. Rollen kräver även ett intresse och engagemang för arbete med kunddialog och bemötande samt för samhället i ett brett perspektiv.
Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
- Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
- Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av att delta i teamarbete
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning respektive vikariat, med tillträde enligt överenskommelse.
Vikariatet pågår till och med 2024-12-31 och tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.
Studieintyg bifogas i samband med din ansökan. Provanställning kan komma att tillämpas.
UPPLYSNINGAR
Sofie Reimertz, HR-specialist: 023-824 16
Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69.
FACKLIGA REPRESENTANTER
Christina Johansson, Vision: 023-821 10.
ÖVRIGT
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.
Arbetsplats