OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat ”en väg in” genom vårt kontaktcenter. Vi söker nu engagerade, kommunikativa och serviceinriktade problemlösare till vårt team!
Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vårt syfte är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi förenklar för Faluborna genom att de alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med sina frågor. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter formas och utvecklas allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, blir kontaktcenters uppdrag.
Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor.
Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av
olika karaktär varje dag. Majoriteten av kontakterna sker via telefon men även
via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kontaktcenters
FrontOffice (besökslokal). Som kommunvägledare har du kontinuerligt individuell
coachning för kompetenshöjning i vår kunddialog.
Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför
situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Den gemensamma
nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att
hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team.
För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som
kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till
ett kontaktcenter att vara stolt över.
Kvalifikationer
För rollen krävs
- Genomförda eftergymnasiala studier till exempel inom humaniora, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller studier som av arbetsgivaren kan bedömas som lämpliga.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med kundrelationer och/eller kundtjänst/supportarbete.
- IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt.
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du är trygg i dig själv och i din roll samt har god
förmåga att hantera stress då arbetsbelastningen varierar utifrån dag och tid.
I rollen kommer du bland annat att kommunicera med kunder parallellt med att du
söker upp information, vilket kräver ett systematiskt arbetssätt och förmåga
att hantera många olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du är
serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga med såväl kunder som kollegor.
Här är laget före jaget ett motto!
Vidare behöver du vara initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att
förbättra servicen till Faluborna. Du har en god
förståelse för organisationens struktur och är medveten om dina egna styrkor
och utvecklingsområden. Rollen kräver även ett intresse och engagemang för
arbete med kunddialog och bemötande samt för samhället i ett brett perspektiv.
Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
- Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
- Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av att delta i teamarbete.
Anställningsvillkor
En tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kontaktuppgifter
Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69
Facklig företrädare
Christina Johansson, Vision: 023-821 10
Övrigt
Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Kristina Knutsson Sjölund, Enhetschef
Arbetsplats
Falun