Kommunvägledare till Helsingborg kontaktcenter

Kommunvägledare till Helsingborg kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. 

Helsingborg kontaktcenter tillhör avdelningen för juridik och service vid Stadsledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för de stadsövergripande processerna för arkiv, demokrati, juridik och service.

Kontaktcenter är uppdelad i tre sektioner. I två sektioner har kommunvägledarna sin hemhörighet och i den tredje sektionen ingår samtliga rådgivningsfunktioner.

Kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Den bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet med invånarna i fokus. 

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.

Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande. Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär utöver arbete under dagtid även helgs- och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.

Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.

Har du bakgrund eller erfarenhet inom socialtjänst är det meriterande.

För att klara arbetsuppgifterna krävs: 
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• God samtalsteknik i telefon. 
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande och har förmågan att skapa förtroende. Du har ett genuint intresse för teknik och dess utveckling i en serviceorganisation men kan också kommunicera det på ett begripligt sätt till din omgivning.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-04-19

Anställningsform: Visstidsanställning. 

Omfattning: Heltid, 100%

Tillträdesdatum: Snarast. 

Varaktighet: 2020-05-01 - 2021-08-31.

Antal tjänster: 1



Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande och test kan komma att genomföras där godkänt resultat är ett krav. 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024