OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare bidra till att sätta Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet med invånarna i fokus.
Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter.
På Kontaktcenter jobbar kommunvägledare, olika rådgivare- och specialistfunktioner såsom till exempel konsumentrådgivning, volontärcenter och budget-och skuldrådgivning. Helsingborgs kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom juridik- och serviceavdelningen.
Kontaktcenters värdegrund:
Jag har alltid ett utifrån och in perspektiv
Jag har alltid ett exceptionellt bemötande
Jag tar alltid ansvar hela vägen
Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden.
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka ekonomiskt bistånd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och kan innebära helg- och kvällsarbete. För dig som brinner för att ge exceptionell service och bemötande blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats.
För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du prestigelös, självgående, har fallenhet för att ge god service. Du har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med andra.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande.
• flera års erfarenhet från arbete med service.
• hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt
• god samtalsteknik i telefon och förmåga att anpassa information till mottagaren.
• vana och skicklighet att söka information.
• god förmåga att hantera sociala medier.
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk är meriterande.
Som person är du:
• en genuin servicemänniska som trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• inriktat på kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
Vi kommer att genomföra löpande intervjuer och test kan komma att genomföras där godkänt resultat är krav.
Välkommen att ansöka!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 8 mars 2023
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: T.o.m. 31 december 2023 / T.o.m. 30 augusti 2024
Antal tjänster: 2
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.