OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
Jag heter Anna och jag jobbar som kontaktcenterchef i Alvesta Kommun. Vi står just inför att starta kommunens koncerngemensamma kontaktcenter och letar efter dig som vill jobba som kommunvägledare hos oss.
Vi på kontaktcenter blir vägen in till Alvesta kommun och kommunens bolag och vårt mål är att erbjuda hög tillgänglighet och professionell och engagerad service i alla kontakter. Som kommunvägledare jobbar du främst med kommunikationsvägarna telefoni, digitala kanaler och besök.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunvägledare jobbar du i ett team som organisatoriskt tillhör Kommunledningsförvaltningen. Vi startar som en mindre grupp som efterhand utökas i takt med att verksamheten byggs upp. Verksamheten har inte startat ännu och vi söker dig som vill vara med på resan och utforma vårt arbete under hösten och vintern 2021/2022 skapar vi kontaktcenter tillsammans.
Du är samhällsintresserad och tycker om att löpande ta till dig ny kunskap då vi arbetar med frågor för kommunens alla verksamheter.
Vi på kontaktcenter fungerar som en länk mellan kommunens invånare, företagare och besökare och verksamheten samt som stöd för våra kollegor och förtroendevalda. Vi tror därför att du är lösningsfokuserad och trivs med att ta ett stort ansvar då många av de frågor som når oss besvaras direkt vid kontakten med oss. Du är nyfiken och drivs av att hitta nya smarta lösningar för att underlätta vardagen för kommunens invånare, företagare och besökare och det är en självklarhet för dig att ge god och kvalitativ service på ett förtroendeingivande sätt. Som kommunvägledare är du en viktig del av utvecklingen av kommunikationen i kommunkoncernen både externt och internt med webbplats, intranät och sociala medier-konton.
KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med kundservice. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhälle, service eller administration. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Andra språk är meriterande. Du har en hög IT-mognad och ett flexibelt sätt. Det är en merit om du har arbetat med sociala medier och webbpublicering i tidigare arbetsroll. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
I denna rekrytering genomför vi servicetester och ett godkänt resultat är ett krav.
Vi tillämpar löpande urval. Har du frågor och funderingar om rollen eller kontaktcenter får du gärna kontakta mig.
Hoppas vi hörs!
Anna Brinkestam
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31