OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare till Eksjö kommuns Kontaktcenter – invånarnas, företagens och föreningarnas väg in till kommunen. Enheten tar varje dag emot ett stort antal frågor som vi antingen besvarar direkt eller skickar vidare till kommunens olika verksamheter.
Eksjö kommun ska under året införa ett nytt telefonisystem samt tjänsteidentitet till samtliga anställda. Under införandeperioden behöver vi en extra resurs. Vi behöver dig som ser service och ett gott bemötande som det roligaste man kan arbeta med!
Som grund för allt arbete inom Eksjö kommun finns en tydlig kultur som säger att Eksjö är en kommun där alla är välkomna. Det är en trygg och levande kommun som vi gemensamt arbetar för att bevara och utveckla på ett hållbart sätt. En aktiv kommun där allt känns nära. En närhet som ger mer tid för meningsfull fri tid.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare på Kontaktcenter är ditt uppdrag att ge information, vägledning och service till kommunens invånare, föreningar, företag och andra myndigheter. Du gör detta via besök, telefon, e-post samt i sociala medier. Frågorna kan handla om allt från barnomsorg till bygglov.
Kontaktcenter arbetar även med intern service. I detta arbete ingår bland annat att ansvara för kommunens telefonisystem, beställning av telefonenheter, hantering av tjänsteidentitet samt ansvar för kommunens fordonssamordning.
Kontaktcenter är en enhet på kommunikationsavdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en avslutad gymnasieutbildning och gärna dokumenterad erfarenhet av arbete med service. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som är serviceinriktad och kan ge ett gott och jämställt bemötande. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo och är trygg även i stressade situationer. Du tycker om att arbeta i grupp, men kan samtidigt ta ansvar för egna ansvarsområden och arbetsuppgifter. Du ska självständigt kunna söka efter information som du sedan kan förmedla vidare på ett pedagogiskt sätt. Du behöver ha förmåga att snabbt kunna hantera olika verksamhetssystem för att både söka information och registrera ärenden, samtidigt som du har kunden i telefon eller framför dig.
ÖVRIGT
För att få en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.