OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Som invånare ska man inte behöva veta hur kommunen är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende.
Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att ge effektiv service.
Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i vårt kontaktcenter kommer du att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden. Detta kommer att ske dels genom telefonkontakt dels genom personliga besök i kommunhuset. Exempel på uppgifter är:
Ge allmänsamhälls- och kommuninformation
Ta emot ansökningar och anmälningar.
Hjälpa till att fylla i blanketter.
Ge support till e-tjänster.
Hantera synpunkter och felanmälningar.
Ärendehandläggning enligt överenskommelse med förvaltningarna.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundservice och/eller kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du är en erfaren datoranvändare, är mycket van vid informationssökning och att arbeta med IT-baserade verksamhetssystem. Du får gärna ha högskoleutbildning men annan utbildningsbakgrund kopplat till "rätt" arbetslivserfarenhet kan också bedömas som lämplig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som
Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är en lugn och stabil person som arbetar fokuserat och är kontrollerad i stressituationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och förstår värdet av teamarbete. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens.
Du har mycket goda kunskaper i finska och svenska i tal och skrift. Goda kunskaper även i engelska. Din verbala förmåga för att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.