OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Har du ett intresse för service och ett lösningsorienterat förhållningssätt? Varmt välkommen med din ansökan.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.
Om verksamheten:
Kontaktcenter är vägen in i kommunen för våra kunder - invånare, företag och föreningar. Det sker genom våra fyra kanaler; telefon, mail, besök och chatt. Enheten bildar tillsammans med kommunikationsenheten vår avdelning som tillhör Kommunledningskontoret. Kontaktcenters medarbetare är ambassadörer för service och bemötande i organisationen och arbetar mot ständiga förbättringar som t.ex. snabbare handläggningstider, tillgänglighet och bättre bemötande till kund.
Under hösten 2024 flyttar förvaltningarna in i ett helt nyrenoverat kommunhus. I samband med det kommer kontaktcenter genomgå en organisationsförändring där nya roller tillkommer och enheten utvidgas, med syfte att skapa förutsättningar för en fortsatt hög servicenivå. Enheten kommer då bestå av tio medarbetare, varav en enhetschef, sju kommunvägledare och två servicevärdar. Tillsammans jobbar vi med ett målmedvetet fokus på service och bemötande, där en hög nivå ska hållas!
Vi är stolta över arbet som genomförs på enheten och har bland annat varit finalister till kategorin Årets team på framtidsgalan. Kollegerna i arbetslaget har tidigare erfarenhet och utbildning inom exempelvis samhällsutveckling och fysisk planering, socialantropologi, teamledarroll, säkerhetsarbete, myndighetsarbete, telecom m.m. Arbetet är schemalagt utifrån kommunhusets öppettider som planeras att vara måndag kl 9-19, tisdag- torsdag 9-17, fredag 9-15.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna som kommunvägledare är varierande och består bland annat av handläggning av ärenden, systemförvaltning, ta emot besök och svara på frågor, bistå i projekt och utvecklingsgrupper. Som kommunvägledare i kontaktcenter är du generalist vilket innebär att du har en bred kunskap om alla kommunens verksamheter, men du agerar kontaktperson mot en specifik förvaltning. Tillsammans med andra förvaltningar och avdelningar arbetar vi aktivt för att fånga upp förbättringsmöjligheter och för att driva servicearbetet i organisationen framåt. Som kommunvägledare är du en viktig del i det arbetet genom att vara kunnig, lyhörd och utvecklingsorienterad. Enheten hanterar många små parallella projekt och ärenden samtidigt vilket stundtals kan innebära ett högt tempo.
Kvalifikationer:
• Krav på en eftergymnasial utbildning, meriterande om det är högskolestudier.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med service.
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i det svenska och engelska språket, meriterande och du kan fler språk utöver det.
• God systemvana
• Meriterande att ha arbetat i en offentligt styrd organisation.
Personliga egenskaper:
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Kommunikativ och lyhörd
• Positivt och flexibelt förhållningssätt till förändringsarbete.
• Lösningsorienterad
Extra fokus läggs vid god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad.
Information:
Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidare på heltid med start i januari 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning kan komma att tillämpas.
Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. I den här processen använder vi oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedöma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. Om vi bedömer att du uppfyller kvalifikationskraven kommer du att få en länk för testning inom kort. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du genomföra testerna inom angiven tid. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 17 september 2024.
För mer information kontakta:
Linnéa Adlivankin
linnea.adlivankin@vallentuna.se
08-587 857 49
Enhetschef Kontaktcenter
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27