Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!




Om arbetsplatsen
Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Ales tjänster för boende, besökare och företagare med uppdrag att i så hög grad som möjligt lösa kundens ärende i första kontakten.

Tillsammans arbetar vi för att ge snabb, tillförlitlig och god service. Våra främsta service- och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.

Nu söker vi dig som vill dela vardagen med oss.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling där ett gott bemötande och service står i centrum. Vi finns på Ale Torg i Nödinge, nära pendelstationen. Som kommunvägledare spelar du en central roll i att leverera god service till Aleborna. Vi erbjuder dig en tjänst fylld med utmaningar och möjligheter för att utvecklas i din yrkesroll.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och du behöver vara flexibel och kunna prioritera och omprioritera dina arbetsuppgifter. 

Du kommer att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet. Många av frågorna kommer via telefon och du besvarar 50-70 telefonsamtal under en dag. Du tar även mot besökare i vår reception och besvarar mejl. Som kommunvägledare bidrar du även till att skapa en tryggare och mer hållbar vardag och bidrar aktivt i utvecklingen av kommunens rådgivningstjänster. Du använder flera olika verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden.

I kontaktcenter är vi nio kommunvägledare och en budget- och skuldrådgivare. Som kommunvägledare arbetar du både som kommungeneralist för hela Ale kommun och specialist inom samhällsbyggnad, socialtjänst och utbildning. Tillsammans bidrar vi till ständiga förbättringar av vårt arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker nu en kollega som har ett tydligt kundfokus, genuin servicekänsla och lösningsfokus. Du trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och att möta olika Alebor och frågor under en arbetsdag. 

Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot service, kommunikation eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Erfarenhet av klarspråk, tillgänglighet och arbete med sociala medier är meriterande.

Du har erfarenhet av kundtjänst med många kundkontakter via telefon. Du har en bra samtalsteknik och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du anpassar din kommunikation efter kanal.

Som person är du en lagspelare. Du ser nya möjligheter och kan bidra med kreativa förslag till utveckling. Du har hög IT-mognad och har förmågan att snabbt söka upp och ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du rör dig tryggt i gränslandet mellan det digitala och mjukt mänskliga. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Som en del av ansökan kommer du att få svara på några frågor om bemötande och dina erfarenheter att hantera kundkontakter via telefon.

Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden. Om du uppfyller kriterierna för tjänsten kommer du att bli kallad till en första kort telefonintervju.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 


Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.


Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


18 september 2024

Kommunikationsstöd

Kommunikationsstöd

18 september 2024

18 september 2024

Energiadministratör - projekt 1 år

17 september 2024