Kommunvägledare till Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Tillsvidare på heltid till svarsgruppen Fastigheter, gator, byggande och miljö.

I november 2013 öppnade Östersunds kommun ett kundcenter dit Östersundsbor, näringsidkare och besökare kan vända sig för att få information, vägledning och hjälp. I kundcentret arbetar totalt 18 kommunvägledare, en receptionist, en verksamhetssamordnare samt chef. Vi sitter i ett kontorslandskap i direkt anslutning till receptionen i Rådhuset. Då en av våra medarbetare flyttar från Östersund söker vi nu hans ersättare i den svarsgrupp som arbetar med frågor som rör fastigheter, gator, byggande och miljö.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.

Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.

Flera frågor som gruppen hanterar för både teknisk förvaltning och samhällsbyggnadsförvaltningen är mer djupgående, detta gäller till exempel bygglovsfrågor, frågor om vatten och renhållning, gator och parkering.

Våra öppettider är måndag till torsdag 08.00 - 17.00, på fredagar stänger vi 16.00.

Kvalifikationer
. Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum.
. Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
. Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.
. Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du är tydlig och har en problemlösande förmåga.
. Du har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete med kundkontakter och/eller arbete/utbildning inom fastigheter, gator, byggande och/eller miljö.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid, tillsvidare
  • Publicerat: 13 januari 2017

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024