Kommunvägledare till kundservice

Kommunvägledare till kundservice

Arbetsbeskrivning

Kommunvägledare till kundservice
Kommunens verksamhet är idag uppdelad i nio förvaltningar. En av dessa är drift- och Serviceförvaltningen som förser Karlskrona kommun med viktig samhällsservice samt intern service till kommunens förvaltningar.
Kundserviceingår i drift- och Serviceförvaltningen och är en viktig del av kommunens medborgarservice. Karlskrona kommun är en öppen, välkomnande och jämställd kommun där vi bemöter alla med jämlikhet och omtanke.

Vi söker en kommunikativlagspelaremedgenuinservicekänsla
Vill du bli en del av vårt serviceinriktade team och bidra till vår fortsatta utveckling till kontaktcenter?
Karlskrona kommuns kundservice är en naturlig väg in i kommunen för att få hjälp med olika frågeställningar. Vi har en central roll att hjälpa, informera och vägleda personer och svarar ofta direkt på allmänna frågor. Det gör att det personliga bemötandet blir väldigt viktigt och att vår service ska kännetecknas av stort engagemang och bred kunskap om kommunens verksamheter. Som kommunvägledare gör du på så sätt skillnad för de som kontaktar oss oavsett om det är invånare, besökare eller kollegor.

Arbetsuppgifter
Kundservice hanterar en bredd av både externa och interna frågeställningar om kommunens verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår att rotera mellan telefonservice, besöksservice/reception, kommunens felanmälan och internservice. Ofta handlar det om att informera om allmänna frågor om kommunen, hjälpa personer att hitta information eller att använda kommunens e-tjänster. Ett viktigt uppdrag är också att träffsäkert vägleda till rätt funktion/mottagare i kommunen.

Du kommer att ingå i ett team med serviceinriktade kollegor som samarbetar kring det gemensamma uppdraget att ge bästa tänkbara service. Teametbemannar flexibelt alla de uppgifter som förekommer i kundservice utifrån schema och behov. Som kommunvägledare behöver du vara nyfiken och ta egna initiativ till att hitta information och lära i vardagen. Det gör att du bygger upp en bred kunskap om kommunen som gör arbetet både lärorikt och intressant. Samarbetsförmåga och flexibilitet är avgörande men du behöver även kunnaarbeta självständigt och prioritera efter situation.

Omvärldens förväntningar på kommunens service och tjänster förändras över tid och även vårt arbetssätt. Digitala kanaler blir naturliga verktyg och även ett hjälpmedel i det personliga mötet. Du behöver därför vara van att använda dator och olika verksamhetssystem i arbetet samt vara nyfiken på att lära nya arbetssätt.
Kundservicehar även en roll att bidra till löpande förbättringar, med utgångspunkt från det underlag som kontakter/dialoger med invånare, bildar.

Kommunvägledare är ett spännande yrke som passar dig, som är kommunikativ och serviceinriktad med förmåga att skapa förtroende och goda relationer.

För att lyckas och trivas som kommunvägledare:
Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Någon form av eftergymnasial utbildning inom service eller kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren värderar som relevant för uppdraget.
Dokumenterad flerårig erfarenhet från arbete med service och människor är meriterande
God datorvana med erfarenhet av informationssökning på internet och olika verksamhetssystem
Lätt att uttrycka dig i tal och skrift, såväl i svenska som i engelska
Ytterligare språk är meriterande
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Andra viktiga kompetenser och egenskaper
Kommunikativ
Kompetens att skapa goda relationer i mötet med andra människor
Utvecklingsinriktad med syfte att löpande förbättra till exempel service, information och arbetssätt.
Självständigt lärande i vardagen. Genom egna initiativ uppdatera dig om aktuella händelser inom kommunens verksamhet.
Trivas med att jobba i grupp och i ett öppet kontorslandskap.
Flexibilitet - att ställa om för att lösa variationer under dagen

Blir du inspirerad av uppdraget och vill bidra i vår fortsatta utveckling ser vi fram emot din ansökan.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad 100%. Tillträde sker efter överenskommelse.

Kontaktpersoner
För frågor är du varmt välkommen att kontakta Eva Rosén-Engström/enhetschef Kundservice, tfn. 0455-30 4817

Facklig företrädare
Nicklas Lundström, Vision, tfn. 0455-30 32 61

Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Kommunen har valt medier för denna rekrytering och undanber sig därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ta chansen, var med och utveckla morgondagens Karlskrona till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen med din ansökan tillsammans med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast den 19 juni 2022. Rekrytering kommer att ske löpande. Tjänsten söks via kommunens rekryteringssystem, se länk nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024

27 november 2024