OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundserviceenheten är ett gäng glada medarbetare med service ända ut i fingerspetsarna - vi finns till för att förenkla och effektivisera så mycket som möjligt för kommunens kunder och medarbetare.
Kundserviceenheten samverkar med alla stödfunktioner som är nödvändiga för att medarbetarna ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet - så att Nacka kan fortsätta att vara bäst på att vara kommun! Läs gärna mer om oss här:https://www.nacka.se/medarbetare/enheter/kundserviceenheten/om-enheten/
Ditt uppdrag
Nu söker vi dig som vill arbeta som kommunvägledare, vilket innebär att möta våra medborgare i receptionen eller via telefon och stötta och hjälpa dem på ett effektivt och serviceinriktat sätt.
I stora drag så vägleder du Nackaborna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter, gör felanmälningar, återkopplar och tar ansvar för frågor inom bland annat: utbildning, skola, ekonomiskt stöd, trafik och utemiljö samt inom det sociala området. Arbetet omfattar även att vara med driva och utveckla vår kundserviceprocess, samt att implementera nya verksamhetssystem.
Din profil
Vi vill att du som söker är en person med genuin servicekänsla, alltid har kunden i fokus och trivs med att vara kommunens ansikte utåt. Du är representativ, har en hög social kompetens, är flexibel, prestigelös och uppskattar att samarbeta med andra. Vidare bör du vara en god administratör, van dataanvändare och har du jobbat inom liknande roller tidigare ser vi det som positivt. Det ett krav att du talar och skriver svenska obehindrat, har kunskaper i engelska och kan du ytterligare språk ser vi det som meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi strävar ständigt efter att utveckla vår kundserviceprocess och att bli bättre, så för att lyckas med det uppdraget ser vi gärna att du är positiv, tar för dig och att du vill vara en del av en härlig grupp om 16 personer som vill framåt och har förstklassig service som mål. Som kommunvägledare arbetar du på ett rullande schema, så det är en förutsättning att du kan arbeta mellan kl 08.00-17.00.
Vi erbjuder
Blir du vår nya kollega så erbjuder vi en givande tjänst där du har möjlighet att bidra och verkligen göra skillnad för våra Nackabor. Här får du chansen att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.
Vi erbjuder gym i huset, friskvårdsersättning samt en möjlighet till växling av semesterersättning mot fler semesterdagar. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, med buss reser du hit på 15 min från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.
Anställningsvillkor
Tjänsterna är två vikariat om 12 månader på heltid, med tillträde snarast möjligt.
Sista ansökningsdag är 20 november, 2022. Urval och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Granberg, gruppchef på kundserviceenheten på: 08-718 75 31 eller via mail: lisa.granberg@nacka.se
Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du här: https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/
Varmt välkommen med din ansökan!
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.