Kommunvägledare till  Mölndal Stads nya Kontaktcenter

Kommunvägledare till Mölndal Stads nya Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

I september 2020 öppnar Kontaktcenter Mölndal. Det är en helt ny enhet och funktion för staden. Nu söker vi dig som i rollen som kommunvägledare vill vara med att bygga upp en verksamhet som sätter Mölndal på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet.

Kontaktcenters uppdrag är att samordna stadens service gentemot invånarna och bygger på principen "en väg in". Som invånare ska du inte behöva veta hur staden är organiserad för att få hjälp med ditt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden



ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare är du Mölndals Stads ansikte utåt och representerar hela staden för bästa möjliga Mölndal.
Kontakten med staden ska vara enkel och effektiv. Som kommunvägledare står du för enastående service och professionellt bemötande i alla situationer. Du jobbar i ett team med 10 kollegor.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet i olika kanaler som telefon, besök och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, i ena stunden informerar du om hur ansökan till förskolan går till eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund berätta om sevärdheter eller ta emot felanmälningar.

För att trivas hos oss behöver du gilla förändring och att arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Hela tiden med invånarens bästa för ögonen.

Att kontinuerligt ta dig an nya uppgifter, system och arbetssätt ser du som något positivt. För dig som gillar service och har ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot service, kommunikation, administration. Vi ser också att du har dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med kundservice och ärendehantering. Det är meriterande om du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet från offentlig förvaltning och digital kommunikation.

Du är pedagogisk och har samtidigt förmågan att lyssna, förstå och anpassa ditt bemötande utefter olika individers behov. Du har helhetssyn och bidrar till stadens verksamhetsutveckling genom din analys och vilja att ständigt se förbättringspotential.

Du är flexibel och strukturerad i ditt arbetssätt, är duktigt på att dokumentera ditt arbete samt har förmågan att prioritera i en komplex miljö för att ge bästa möjliga service. Du har vana av och hanterar med lätthet olika verksamhetssystem, har hög digital kompetens, är nyfiken och gillar att lära dig nytt. Du är utåtriktad, kommunikativ och tycker om att jobba i ett team. Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.

Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter kanal. Svenska och engelska är krav, kan du fler språk så ser vi det som meriterande.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Kristiansson
031-315 13 68
Camilla Green
031-674362
Sören Dämbäck

Tommy Larsson, Kommunal

Kent Brattberg
031-315 13 48
Benny Lindholm

Lena Sohlberg, kommunal
031-271081
Malin Dahlgren

Paula Pettersson
031-279859
Enhetschef Petra Kristiansson
031-315 13 68

Sammanfattning

Besöksadress

Privatvägen 1 43133 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024