OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
ARBETSUPPGIFTER
På Partille kundcenter arbetar du alltid med kunden i fokus. Du stöttar Partilles kommuninvånare, företagare och andra i deras kontakt med kommunen. Du kommer att arbeta med alla förvaltningar i kommunen tätt samman med andra i ett team för att leverera bästa möjliga service.
Du kommer att vara kommunens ansikte utåt och via möten, telefon och digitala kanaler svara på frågor och förmedla information rätt i kontakten med kommunen. Kundcenters uppdrag är att öka tillgängligheten till kommunen och att ta tillvara på de kunskaper som kontakten med invånarna ger.
KVALIFIKATIONER
Ett krav för tjänsten är att du har en eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med kundservice eller verksamhetsutveckling. Hos oss möter du många kunder dagligen, både genom besök men även digitalt. Därför läggs stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, främst på svenska men även engelska och gärna andra språk. Då kundcenter är delaktig i kommunens utveckling av e-tjänster är det meriterande om du arbetat med Open ePlatform, eller annan e-tjänsteplattform.
För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta till dig information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är van att arbeta digitalt och i olika system, är strukturerad samt trivs i en miljö där det händer mycket och vill vara med och utvecklas. Du har social kompetens och har lätt för att bygga relationer. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Tester genomförs i denna rekrytering.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.