Kommunvägledare till servicecenter

Kommunvägledare till servicecenter

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

Karlskoga kommuns servicecenter är vägen in till oss i kommunen för att tillgodose behovet av snabb och bra service oavsett fråga. Servicecenter ökar tillgängligheten och höjer servicenivån för våra medborgare. Vi vägleder via telefon, olika digitala kanaler eller vid personliga besök. Vi tar emot ärenden, ansökningar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Servicecenter är en enhet som successivt byggs upp och utvecklas och där det pågår ett ständigt förändringsarbete tillsammans med andra enheter och avdelningar.

ARBETSUPPGIFTER
Du får vara med och utveckla vårt servicecenter på olika sätt. Arbetet innebär bland annat många kontakter in i våra förvaltningars olika verksamheter, kartläggning av processer och identifiering av möjliga uppdrag för servicecenter.

Kontakterna sker via telefon, besök, e-post, web och sociala medier. Servicecenter tar emot felanmälningar på kommunens olika anläggningar, besvarar frågor av generell karaktär som till exempel frågor om bygglov, borgerlig vigsel, kartor, parkering, jag vill anmäla mitt barn till kulturskolan, inflyttarservice, med mera

Uppdraget kräver stor flexibilitet, kapacitet och IT-mognad. Du trivs med många arbetsuppgifter på gång samtidigt och arbetar strukturerat med ett kvalitets- och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att arbeta i grupp och du störs inte av att arbeta med kollegor i samma rum. Arbetsredskapen är digitala och du arbetar utifrån information och instruktioner som byggs upp i vår kunskapsbank. Dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas i nära samarbete med kommunens förvaltningar.

KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning på lägst gymnasienivå men gärna på högskole-/universitetsnivå eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Gedigen erfarenhet från liknande verksamhet kan ersätta kravet på utbildning.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt önskvärt kunskaper i ett tredje språk.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt.

Du behöver ha förmåga av att växla mellan olika arbetsuppgifter och kanaler såsom i det fysiska mötet och i telefon. Du är kunnig och intresserad av att arbete i olika system och är datordriven. Du är bekväm med att snabbt ställa om till nya arbetsuppgifter. Som person är du prestigelös och har en mycket hög servicenivå, god sammarbetsförmåga och kan därmed skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är också stresstålig, lösningsorienterad och inte rädd för att prova nya vägar i din roll. Du har en stark drivkraft att utveckla verksamheten för Karlskogabornas bästa. Du är genuint intresserad av att jobba med människor. Du är allmänbildad och samhällsintresserad och ser kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål.

Meriterande är:

• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av verksamhetssystemet Artvise och dess olika moduler.
• Erfarenhet av hänvisningssystemet TRIO.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024