OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på kommunledningskontoret har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst.
- Servicecenter har påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en modern serviceorganisation. Vill du bli en del av vår enhet och fortsätta utvecklas tillsammans med oss? Sök den lediga tjänsten som kommunvägledare. Lena Ramdani, servicecenterchef.
Enheten Servicecenter består av 10 medarbetare och vårt uppdrag är att ta emot och handlägga inkommande ärenden utifrån kommuninvånarnas och den egna organisationens behov. Målet är att vi ska hantera samtliga inkommande kanaler och ha en hög lösningsgrad. Resultatet av vårt arbete ska leda till nöjdare medborgare och medarbetare samt minskad belastning på kommunens kärnverksamhet. Enheten är en del av i kommunikationsavdelningen där även enheten Kultur och bibliotek ingår. Avdelningen ligger direkt under kommunledningskontoret.
Kommunvägledare till servicecenter
Arbetsuppgifter
Arbetet som kommunvägledare innebär att du är ansiktet utåt för kommunen. Du ger god service externt men också internt till kommunens medarbetare. Du kommer att jobba med servicecenters alla kontaktvägar, reception, telefon och digitalt.
Servicecenter genomgår en moderniseringsresa där du kommer att få vara med att utveckla nya verktyg för att följa ärenden från början till slut. Du får också handlägga ärenden för våra olika verksamheter i kommunen. Du har ett särskilt ansvar för kommunvägledarnas kunskapsbas i Artvise Kundtjänst där du ser till att informationen är uppdaterad och aktuell.
För att trivas hos oss ska du vara en serviceinriktad person som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Då vi jobbar i en verksamhet som är i ständig förändring ser vi att du är en person som kan arbeta i högt tempo och fokuserat med många frågor samtidigt. Du är flexibel och har lätt för att prioritera bland olika arbetsuppgifter och har en vilja att lära dig mer, vilket innebär att du självständigt söker ny kunskap. Du har också erfarenheter från offentlig sektor och serviceyrket i stort.
Övrig information
Vi vill att du i ditt personliga brev anger vad god kundservice innebär för dig och vad ditt främsta bidrag skulle vara i din nya roll som kommunvägledare på servicecenter.
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
För den här tjänsten så måste du ha B-körkort.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet, så som ett kontaktcenter eller en kundtjänst.
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot kommunikation, service, samhällsvetenskap eller administration.
En god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
Mycket god vana av att använda IT-verktyg som en del i din arbetsvardag.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av att arbeta med ärendehantering, vi arbetar i Artvise Kundtjänst.
Erfarenhet av att arbeta med processkartläggning
Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna finska då Nykvarns kommun ingår i finskt förvaltningsområde.
Ansökan
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du passar in bra i vårt nuvarande team.
Läs mer här
Vår hemsida
https://www.nykvarn.se