OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att underlätta och göra skillnad i örebroarnas vardag? Och dessutom få arbeta i ett gäng med fantastiska kollegor? Då har du nu möjligheten att söka dig till oss och arbeta som kommunvägledare på Örebro kommuns servicecenter!
Om tjänsten
Som kommunvägledare arbetar du med att ge vägledning, svara på frågor och lämna information om kommunens verksamheter till örebroarna och/eller anställda inom Örebro kommun. Du arbetar utifrån en helhetssyn med fokus på att ge bästa bemötande och service i varje kontakt. Arbetsdagen är schemalagd och du utför uppdraget via telefon och dator.
Exempel på arbetsuppgifter:
• besvara frågor, lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun via telefon och mejl
• guida medborgare i att använda e-tjänster
• göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller föras vidare enligt rutin
• använda och dokumentera i olika verksamhetssystem
Om arbetsplatsen
Servicecenter har två delar, en extern och en intern. Den externa är medborgarnas ingång till kommunens verksamheter och den interna är Örebro kommuns anställdas ingång till kommunsledningsförvaltningens avdelningar. Vi arbetar på uppdrag av kommunens alla verksamheter. Vi är ca 60 personer som arbetar på Servicecenter och vi tillhör Kommunikationsavdelningen inom Kommunledningsförvaltningen.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som kommunvägledare behöver du vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella. Du är intresserad av att hjälpa andra och är bra på att bemöta olika människor utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du samarbetar bra med andra och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du är ansvarstagande, kan prioritera och vara flexibel. Du har lätt för att ta till dig förändring och har en vilja att bidra till utveckling. Du tar ansvar för din uppgift och kan själv strukturera dina åtaganden och driver dina processer vidare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• examen från gymnasieutbildning som för tjänsten bedöms relevant
• dokumenterad, aktuell och relevant erfarenhet av arbete i kundtjänst och/eller support via telefoni och mejl
• dokumenterad erfarenhet av digitala arbetssätt, informationssökning och att använda flera olika digitala system parallellt (t.ex ärendehanteringssystem, fakturasystem, personalsystem, m.m).
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i kontaktcenter eller servicecenter
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 maj.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67