Kommunvägledare till serviceinriktat kundcenter!

Kommunvägledare till serviceinriktat kundcenter!

Arbetsbeskrivning

Professionalism, arbetsglädje och respekt Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Varmt välkommen till Båstads kommun! Vi är så glada att du har planer på att börja jobba hos oss!
Vill du vara med på resan om att utveckla Båstads kommuns kundcenter och erbjuda god service är detta kanske tjänsten för dig.

ARBETSUPPGIFTER
Båstads kommuns kundcenter ger information och service till kommunens invånare och andra som vill komma i kontakt med kommunen. Vårt mål är att alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika verksamheter ska bemötas på samma sätt och kunna få grundläggande vägledning och information i den fråga de har. Kundcenter tar emot besök och samtal, svarar på e-post samt frågor via sociala media.
Båstads kommuns kundcenter jobbar för att öka och förbättra tillgänglighet, service och kvalitet för kommunens tjänster.
I kundcenter hanterar vi även funktionen som huvudregistrator och personalen hanterar därmed registrering av handlingar som kommer in till kommunen. I arbetet förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi tänker att du, precis som vi, är redo att ge det där lilla extra när det gäller service och bemötande.
Vi hanterar ca 1500 olika sorters frågor i kundcenter och strävar efter att genomföra uppdraget med hög kvalitet genom att kombinera hög kundservicekompetens och sakkunskap. För att lyckas med det ser vi att du har flera års erfarenhet av serviceyrken där mer komplexa ärenden förekommit.

Vi arbetar ständigt med att utveckla verksamheten och just nu breddar vi vår kunskapsbas genom att hämta in kompetens ifrån kommunens verksamheter. Därför är det viktigt att du är bekväm med och har en vana att prata inför människor, hålla i möten samt behärska digitala verktyg. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av något utvecklingsarbete samt har insikt kring hur kommunal verksamhet fungerar.

För att lyckas i rollen ser vi att du är utvecklingsorienterad, tekniskt orädd, har lätt för att samarbeta och bidrar med engagemang och energi. Lika viktigt är det att du är strukturerad, lösningsinriktad och administrativ.

Vi ser att du har gymnasiekompetens, meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.

ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid ev anställning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstads Kommun, Service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Liknande jobb


25 november 2024