OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På kommunens Kontaktcenter arbetar vi med varierande arbetsuppgifter och främsta fokus är att alltid leverera hög service till kommunens samtliga medborgare. Vi svarar på alla allmänna frågor som ställs, och hanterar även många av de ärenden som inkommer till kommunen. Kontaktcenter fungerar som vägen in till kommunen för Södertäljes medborgare.
Nu söker vi två nya kollegor att stärka vårt team med. Är du den vi söker?
En dag på jobbet
Som Kommunvägledare är ingen dag den andra lik. Du tar emot medborgarnas frågor och ärenden till kommunen, med telefoni och mail som främsta arbetsverktyg. Tillsammans med dina kollegor bemannar du Kontaktcenters reception i Stadshuset där du varje dag möter kommunens medborgare. Rollen som Kommunvägledare fungerar som en service till medborgarna främst, och är samtidigt avlastande för kommunens olika enheter.
Utöver att svara på frågor, handlägger, utreder och administrerar du även en mängd olika ärenden. Det kan t.ex. vara färdtjänstutredningar, ta beslut i skolskjutsärenden, hantera felanmälningar och ge konsumentrådgivning med mera.
Du och dina kollegor har ett rullande schema, där alla turas om att hantera de olika arbetsuppgifterna.
Ordinarie arbetstider är mån-fre kl.08:00-17:00. Tjänsten är på heltid och du schemaläggs med fasta arbetstider.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att ge riktigt bra service. Det är av stor vikt att du är utåtriktad, professionell, noggrann och lösningsfokuserad och att du tycker om att bemöta människor i olika situationer. I perioder kontaktar många medborgare kommunen samtidigt vilket skapar ett högt tryck i vår verksamhet. Därför söker vi dig som trivs med att hantera flera olika ärenden samtidigt och att emellanåt arbeta i ett högt tempo.
Vi ser att du som person har förmågan att jobba i både team och enskilt. Vi söker dig som tidigare arbetat i liknande roller, och som trivs med att ingå i ett stort team där alla hjälps åt och strävar mot samma mål: att vara goda ambassadörer för Södertälje kommun och erbjuda god service och stöd till medborgarna varje dag.
Krav:
Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet av ett liknande serviceyrke (t.ex. hotell, reception, butik, turism)
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av att ha arbetat i team
Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
Mycket god datorvana
Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, särskilt kommun
Akademisk utbildning inom statsvetenskap, offentlig rätt, internationella relationer, socionom eller liknande
Annan utbildning av relevans (t.ex. KY, YH)
Erfarenhet av att ha arbetat som kommunvägledare eller motsvarande
Erfarenhet av att ha arbetat med telefon som främsta arbetsverktyg
Du behärskar ytterligare språk (särskilt arabiska, suryoyo, finska)
B-körkort
Personliga egenskaper:
Serviceminded
Lösningsfokuserad
Flexibel
Noggrann
God samarbetsförmåga
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med trevliga kollegor och ett team som varje dag arbetar för att möta medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.
Utöver detta så erbjuder vi bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.
Välkommen till oss!
Vi finns placerade i Södertälje Stadshus, centralt beläget på Nyköpingsvägen 26 nära pendeltåg och bussar.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.