Kommunvägledare till Stenungsunds kommun

Kommunvägledare till Stenungsunds kommun

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

Kommunikationsfunktionen ansvarar för strategisk information och kommunikation inklusive kris-, intern och extern kommunikation. Även mediefrågor, omvärldsbevakning, webb, intranät samt medborgarservice ingår i funktionen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som kommunvägledare kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla avdelningar, från det sociala till det tekniska området. Ibland handlar det om att ge vägledning och ibland att vara behjälplig med att ta emot och behandla olika ansökningar. Du kommer även utföra en del rutinmässig handläggning av ärenden.

Den största delen av går ut på att bemanna receptionen där man hjälper till med många olika frågor och ärenden.

Omfattning: Vikariat om initialt 6 månader på heltid, vardagar med schema som följer kommunhusets öppettider.

KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer.

Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser att du har erfarenhet från arbete i kundtjänst/reception och det är meriterande om du har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Arbetserfarenhet från serviceyrken och/-eller kommunikations- och webbarbete är meriterande.

Som person är du initiativrik och lösningsinriktad, du har tålamod och god förmåga att kommunicera samt har ett positivt och professionellt bemötande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter förmåga att arbeta självständigt liksom i grupp.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jakob Granit
010-698 6001
Maria Hellsten
010-698 6002

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunikation
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Besöksadress

Gullbergs strandgata 15
None

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41103

Liknande jobb