OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är vi cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kommunvägledare till Varbergs direkt som kan arbeta extra vid behov på timbasis.
Brinner du för kundmöten som förenklar människors vardag och inspirerar dem till att uppnå sina drömmar? Då väntar ett spännande arbete som kommunvägledare i Varbergs direkt.
I Varberg direkt har vi i uppdrag att förenkla för medborgarna, att öka tillgängligheten och lösa fler frågor vid första kontakten. Tillsammans är vi med och utvecklar Varbergs kommuns varumärke.
Tillsammans med dina kolleger i gruppen möter du människor med många olika frågor som rör kommunens alla olika verksamheter. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon, besök och kommunens digitala kanaler. Det innebär att du under pågående samtal både söker och registrerar information för att kunna hjälpa kunden direkt eller guida dem vidare. I arbetet ingår också en del administration.
KVALIFIKATIONER
Du är en serviceinriktad person och har gärna bred erfarenhet av de frågor som ställs till en kommun. Du är kreativ och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att hjälpa och vägleda människor och du har förmågan att arbeta i högt tempo, prioritera och fatta beslut samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med stort engagemang. Att på ett prestigelöst sätt samarbeta med dina kollegor för att kunna överträffa kundernas förväntningar är en förutsättning. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kunskaper i att konversera på engelska. Andra språkkunskaper och erfarenhet av kundservice är meriterande men inget krav. Du kommer att arbeta i olika system vilket kräver god datorvana och du har mycket god administrativ förmåga.
Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40