Kommunvägledare timvikarier

Arbetsbeskrivning

I november 2013 öppnade Östersunds kommun ett kundcenter dit Östersundsbor, näringsidkare och besökare kan vända sig för att få information, vägledning och hjälp. I kundcentret arbetar 14 kommunvägledare, en systemadministratör, en verksamhetssamordnare, samt chef. Vi sitter i ett kontorslandskap i nyrenoverade lokaler i direkt anslutning till receptionen i Rådhuset. Nu söker vi timvikarier till två av våra svarsgrupper.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en organisation som präglas av öppenhet, utveckling och mycket hög servicenivå.

Vi söker dig som är intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar, samtidigt som du på ett professionellt sätt håller ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.

Vi söker två timvikarier, en som skall tillhöra svarsgruppen socialt stöd, vård och omsorg samt en som skall tillhöra svarsgruppen fastigheter, byggande, gator och miljö.

Som timanställd vill vi att du vid behov ska kunna arbeta minst motsvarande 50% under sommaren, därefter kan behovet variera från ca 20% upp till 70% vissa perioder. Arbetstiderna förläggs utifrån våra öppettider som är måndag till fredag 8.00 - 17.00. Vi ser gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t ex studerar på universitetet. Du behöver vara flexibel då du t ex vid sjukdom hos ordinarie personal med kort varsel kan behöva komma in och jobba.

Allmänna kvalifikationer
. Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum. Du har dokumenterad erfarenhet av kundkontakter.
. Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
. Du har minst gymnasiekompetens.
. Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
. Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika IT-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på Internet och kan hantera sociala medier.
. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.
. Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du är tydlig i din kommunikation och har en problemlösande förmåga.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.

Särskilda kvalifikationer
. För tjänsten i svarsgruppen Socialt stöd, vård och omsorg ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom det aktuella området. Arbete eller praktik inom Socialförvaltning är meriterande.
. För tjänsten i svarsgruppen Fastigheter, byggande, gator och miljö ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete eller studier inom det aktuella området.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Timlön
  • 20 - 70% vikariat efter behov. Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 februari 2015

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024