OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är nämligen alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Vi strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla våra tjänster och hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.
Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice. Enhetens verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter, samt att serva kommunens verksamheter och medarbetare med intern service vad gäller bl a nycklar, sammanträdesrum, post och kopiering. Enheten har totalt ca 25 medarbetare. Våra öppettider är måndag till fredag 08.00 - 17.00.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.
Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.
Som timanställd på Kundcenter förväntar vi oss att du kan arbeta mellan 20% och 50% under minst ett år. Vi antar du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t ex att du studerar eller har ett eget företag men behöver en extrainkomst.
Planerad introduktionsstart i mitten av augusti.
Kvalifikationer
· Det är meriterande om du på något sätt har jobbat med kundtjänstarbete via telefon. Med det menar vi att du pratat i telefon med kunder eller medborgare huvuddelen av din arbetsdag. Beskriv detta noggrant i ditt personliga brev.
· Du är självklart proffs på bemötande, älskar att hjälpa till och ge service och sätter alltid kunden eller medborgaren i centrum.
· Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor - även de som inte riktigt beter sig som du själv gör.
· Du trivs i en organisation där du nästan aldrig på förhand kan planera din dag, utan där förändringar, flexibilitet och utveckling tillhör vardagen.
· Du har dokumenterad erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du kommer att jobba i mellan 5 och uppemot 20 olika it-system under samma dag. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
· Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift and you don´t hesitate to answer a call in english. Samiska i tal och skrift är meriterande.
· Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Du uttrycker dig tydlig och gillar att själv ta tag i och lösa olika problem när de dyker upp.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.