OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu kommunvägledare till Varbergs direkts kompetensteam för stadsbyggnads-, miljö-, kultur- och fritidsfrågor.
Varberg direkt är ett kontaktcenter dit medborgare och näringsliv vänder sig med ett ärende till kommunen. Tanken är att den som kontaktar kommunen ska få hjälp både enklare och snabbare. Varberg direkt har mandat att svara på frågor och ge information som tidigare besvarades av kommunens olika verksamheter på så sätt slipper kunder bli runtskickade och får svar direkt. Tillsammans är vi med och utvecklar Varbergs kommuns varumärke.
Vi är indelade i kompetensteam och tillsammans med dina kollegor möter du människor med många olika frågor. Du kommer ha ett speciellt fokus på stadsbyggnads-, miljö-, kultur- och fritidsfrågor. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon, besök och kommunens digitala kanaler. Många gånger behöver du under pågående samtal både söka och registrera information. I arbetet ingår också en del administration, inslag av verksamhetsutveckling och koordinering. Du har en löpande dialog och en god relation med flera förvaltningar och framför allt med förvaltningarna för Stadsbyggnad, hamn och gata samt miljö och hälsa.
KVALIFIKATIONER
Du är en serviceinriktad person som har erfarenhet av de frågor som ställs till en kommun. Du har ett särskilt intresse för frågor kring stadsbyggnad, miljö, kultur och fritid. Du är kreativ och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att hjälpa och vägleda människor. Du har förmågan att arbeta i högt tempo, prioritera och fatta beslut samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med stort engagemang. Att på ett prestigelöst sätt samarbeta med dina kollegor för att kunna överträffa kundernas förväntningar är en förutsättning. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kunskaper i att konversera på engelska. Andra språkkunskaper, relevant utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kundservice inom kommunal verksamhet är meriterande. Du kommer att arbeta i olika system vilket kräver god datorvana och du har god administrativ förmåga. Då arbetsuppgifterna är många och varierande samt att du behöver hålla många bollar i luften samtidigt krävs en mycket god förmåga att prioritera och hantera stress.
Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete inom kommunal verksamhet.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till manliga sökande.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40