Kommunvägledare, vikariat

Kommunvägledare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll och med tågstationen ett stenkast från kommunhuset. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är inne i en mycket expansiv fas och är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamheter av högsta kvalitet.

Uppdrag
Kundservice är vårt ansikte utåt och vägen in för samtliga frågor som rör kommunen. Enheten arbetar utifrån ett starkt medborgarperspektiv. Varje dag har vi kontakter med våra invånare, företagare och medarbetare, via telefon, webb, sociala medier och besök.

En av våra kommunvägledare ska vara tjänstledig för studier och därför rekryterar vi en ny vikarierande kollega.

Som kommunvägledare kommer du tillhöra Kundservice som är organiserad inom kommunens Kommunikationsenhet. Tillsammans ökar vi möjligheten att arbeta med att stärka Svedala kommuns varumärke, tillgänglighet och service för de som bor och verkar i kommunen.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:  


• Dagliga kontakter via telefon, besök och digitala medier. Hos oss arbetar du med att informera och vägleda kommuninvånare, besökare och företagare. Vi utför även intern service åt våra verksamheter och medarbetare.
• Handlägga och administrera arbetsuppgifter så som bland annat bostadsanpassning, parkeringstillstånd för rörelsehindradeoch programmering av behörigheter.


• Vara med och utveckla processer och optimera arbetssätt för att öka kommunens tillgänglighet och bemötande.
• Arbeta proaktivt och ha daglig kontakt med våra verksamheter för att kvalitetssäkra vårt uppdrag.

Vi erbjuder dig en omväxlande roll där du kommer samarbeta med engagerade och kompetenta kollegor som har roligt tillsammans.

Kompetens
För att lyckas i tjänsten är du självgående, drivande och du tycker om att jobba med och för människor. För dig är det en självklarhet att behandla varje kontakt och möte unikt med ambitionen att ge kommun, företagare, besökare och kollegor service i toppklass. 

Du trivs med att arbeta i en händelsestyrd miljö med ständiga förändringar. Du har en hög digital kompetens och en vana och skicklighet i informationssökning samt erfarenhet av att hantera sociala medier.

Du har en god förmåga att kommunicera i tal och i skrift och har lätt för att förstå och omsätta information till handling. Du är en representativ och utåtriktad person med hög social kompetens och trivs med att vara en kommunens ansikte utåt. För dig är en hög servicenivå viktigt och med ett starkt medborgarfokus har du lätt för att skapa goda relationer.

Du har en lämplig högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång. 

Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom en kundorienterad serviceverksamhet såsom kontaktcenter, kundtjänst alternativt inom marknad. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.   

Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. 

Övrigt
Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningstillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, pensionsvägledning, löneväxling till pension och pensionsvägledning.

Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.

Arbetstid/varaktighet
Vikariat om 6 månader på heltid. Eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svedala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 november 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024